Ga naar inhoud

Alle pictogrammen weg - explorer.exe?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik zit met een lastig probleem. Vanmorgen startte ik mijn computer op en zag het volgende: http://img139.imageshack.us/img139/9530/naamloosgc.jpg Enkele pictogrammen ontbraken in verkenner en het start menu. Ook verschenen er lege pictogrammen voor bestaande pictogrammen op het bureaublad. Ik heb toen wat rondgekeken op internet en las dat dit te maken kon hebben met het bestand explorer.exe. Ik heb het volgende toen gedaan: [i:0a7daa3c92]The resolution to this problem is the rebuilding of the Windows 7 Icon Cache. Follow these directions: 1. Close all folder windows that are currently open. 2. Launch Task Manager using the CTRL+SHIFT+ESC key sequence, or by running taskmgr.exe 3. In the Process tab, right-click on the Explorer.exe process and select End Process 4. Click the End process button when asked for confirmation. 5. From the File menu of Task Manager, select New Task (Run…) 6. Type CMD.EXE, and click OK 7. In the Command Prompt window, type the commands one by one and press ENTER after each command: CD /d %userprofile%\AppData\Local DEL IconCache.db /a EXIT 8. In Task Manager, click File, select New Task (Run…) 9. Type EXPLORER.EXE, and click OK. Your icons should be as good as new! [/i:0a7daa3c92] Dit is ongelooflijk dom geweest, want nu zie ik helemaal geen pictogrammen meer (in verkenner, menu's en bureaublad). Ook kan ik het startmenu niet meer openen. Dit zie ik nu: http://img827.imageshack.us/img827/3682/naamloos1.jpg Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Ik ben echt ten einde raad. Met vriendelijke groeten, Niels
Link naar reactie
Alle pictogrammen in Internet Explorer werken goed, dat is het probleem niet. Juist alle andere pictogrammen ontbreken. Waarschijnlijk zijn deze op een of andere manier gekoppeld aan het bestand explorer.exe in taakbeheer onder processen. Het gaat niet om internet explorer. (overigens de link uitgevoerd). Het herstellen van de computer lukt mij niet. Ik krijg dan een foutmelding: [i:53b40872c2]systeembeveiliging is uitgeschakeld. Zie systeemherstel in- of uitschakelen voor het inschakelen van systeembeveiliging, zodat u systeemherstel kunt gebruiken.[/i:53b40872c2] Via configuratiescherm - systeem - instellingen wijzigen - systeembeveiliging krijg ik de volgende foutmelding: onherstelbare fout (0x8000FFFF). Moet ik mezelf machtigen voor computerherstel?
Link naar reactie
het eerste probleem (eerste link die je gaf) wordt veroorzaakt doordat windows het pijltje dat bij snelkoppelingen hoort, niet meer kan vinden. Hij kan dus op dat moment nog wel de icoontjes vinden, maar omdat het pijltje niet meer werkt, krijg je dit. ik herken dit van eigen ervaring. om dat lelijke pijltje weg te halen, heb ik dit bestandje: [code:1:2dac16f43e] Windows Registry Editor Version 5.00 ; Remove arrows from shortcuts ; Works in XP and Windows 7 [HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut] "IsShortcut"=- [HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile] "IsShortcut"=- [HKEY_CLASSES_ROOT\piffile] "IsShortcut"=- [/code:1:2dac16f43e] open windows kladblok en klik op Bestand -> Nieuw kopieer deze code en plak het in kladblok. sla dit op als remove-arrow.reg (dus niet remove-arrow.txt.reg of iets dergelijks) als je dan dubbelklikt op het bestand en ja kiest, wordt het pijltje voorgoed verwijderd. Het is alleen jammer dat je nu helemaal geen plaatjes meer hebt. hoe je die weer terughaalt weet ik niet, maar mocht je weer situatie 1 terugkrijgen, kun je mijn bestandje gebruiken.
Link naar reactie
Dank je wel voor het antwoord! Mocht de eerste situatie nog eens gebeuren in de toekomst, dan zal ik dat zeker uitproberen. Wat bedoel je eigenlijk met pijltje? De muiscursor? De andere situatie hoop ik op te lossen met een recovery disk. Deze heb ik helaas niet omdat iemand anders voor mij het besturingssysteem erop heeft gezet. Ik ga navraag doen.
Link naar reactie
nee, ik heb het niet over de muiscursor. Ik heb het over de pijltjes in de pictogrammen op je bureaublad: [img:a5a47731fb]http://www.tweaklibrary.com/images/11140/before1.jpg[/img:a5a47731fb] dit is niet mijn bureaublad. zoals je ziet, staan die pijltjes links-onder in de pictogrammen en als exlporer de pijltjes niet meer kan vinden, krijg je dus het effect van jou eerste screenshot. Ik vind die pijltjes lelijk, dus haal ik ze direct weg na de installatie van windows.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...