Ga naar inhoud

verborgen partitie...


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn computer is afkomstig van een commerciële PC-bouwer die dus mijn systeem heeft samengesteld en gelijk W7 erop gezet heeft. Wanneer ik kies voor 'Defragmentatie' dat blijkt mijn computer twee partities te hebben.... Er zit echt maar één HDD in :) De ene partitie is gewoon "C" zoals verwacht, maar die andere heeft geen schijfletter :roll: Die partitie komt alleen maar zichtbaar wanneer in wil gaan defragmenteren, in alle andere situaties is ie onzichtbaar. Hij heeft wel een benaming: "gereserveerd door systeem" en is 100MB groot. Nou is die omvang niet iets om wakker van te liggen :D maar snap -nog- niet waarom ie er is en welke mogelijke functie dat ie heeft. Heb geen enkele mogelijkheid gevonden of ontdekt om te zien wat er op die partitie nou precies staat aan files... Wat is er hier aan de hand? Waarom kent ie geen schijfletter? En welke belangrijke(?) info zou er mogelijk daarop staan?
Link naar reactie
Hallo Charles-98, Jij bent dus blijkbaar in het bezit van Windows 7 Ultimate, Windows 7 Professional of de Windows 7 Enterprise editie. Deze edities zijn namelijk uitgerust met de BitLocker functie waarvoor deze partitie voornamelijk wordt gebruikt. Deze door het systeem gereserveerde ruimte wordt tijdens de installatie van Windows aangemaakt. Deze partitie dient tevens voor het Windows Recovery Environment (WinRE) en boot bestanden met boot-manager voor het opstarten van de computer voor het oplossen van problemen als er geen Windows 7-installatie dvd in de dvd-drive zit. Kortom deze partitie heeft elke Windows 7 P, U, of E gebruiker. Tenzij men deze partitie uitbreid tijdens de installatie.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb W7 en kan wel gewoon defragmenteren..... Maar je kunt misschien erachter komen welke files erop staan als je in explorer klikt op extra(als je die niet kunt zien, klik dan op alt), mapopties en dan op weergave. In het rijtje staat ergens 'Verborgen bestanden en mappen' daaronder klik je dan op de bovenste radiobutton. Als het goed is kun je dan alle verborgen bestanden en mappen zien. Suc6
Link naar reactie
[quote:23ec250dda="Charles-98"]Met meer dan gemiddelde interesse gelezen (bedankt voor de verwijzing naar dat topic) maaaaar...... ik heb Win 7 Home Premium en die maakt geen seperate partitie begrijp ik uit dat topic :roll:[/quote:23ec250dda] Da's geen wetmatigheid....! Ik heb hier ook een Win7 Home Premium 64 bits laptop staan en daar is deze systeempartitie ook aanwezig..... Maar mijn ervaring op een tweetal Win7 systemen (bovengenoemde en een 32 bits Pro versie) is dat, al heb je alle weergave-opties in Verkenner/Explorer "aan" staan, dan nog is-ie niet zichtbaar. Ik kom 'm alleen tegen in (b.v.) het Windows defrag progje. Maar ik vind het prima zo, dat ding zit me niet in de weg. Een herstelpartitie is het overigens niet.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik (denk) dat ik het weet!!!! :D Ik maak net een systeemkopie, dus ik moet een kopie maken van de bestanden die nodig zijn om windows te starten. En ik moet ook een kopie maken van een onzichtbare schijf genaamd System Reserved!!!! :wink: Dus dat is het, waarschijnlijk gewoon een partitie met bestanden voor windows om te kunnen opstarten. Ik maak ook -zoals ik al eerder schreef- gebruik van windows 7 Home Premium. Ik hoop dat dit het antwoord is!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...