Ga naar inhoud

Systeem houdt telkens even halt (bij netwerk toegang)


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een vervelend probleem dat de computer even kort stagneert, de muis en het toetsenbord reageren niet meer voor enkele seconden, daarna gaat het weer door tot korte tijd later het fenomeen weer opduikt :evil: . Na zoeken merk ik dat het alleen gebeurt als ik netwerktoegang heb, ik zie via de prestatiemeter dat, als er netwerktoegang is, de CPU met regelmaat naar 100% gaat en weer terug, een berglandschap dus... Ik heb al een andere netwerkmogelijkheid gemaakt met een usb dongle, maar het probleem blijft hetzelfde, dus blijkbaar ligt het niet aan mijn netwerkadapter. Het MB is van Asus P5N-E SLI van ca. 3 jaar oud. Windows 7 professional en actuele en steeds bijgewerkte Norton Internet Security (deze kan ook niets verdachts vinden) Wie o wie weet wat mogelijk de doorzaak is van deze misère? De pc heeft een dualboot met daarop ook nog XP, en die heeft ook al problemen, blijft om onverklaarbare reden soms muurvast staan, cursor beweegt nog wel maar ik kan niets meer afsluiten en moet uiteindelijk de pc resetten, wat me doe vrezen dat er ergens een hardware probleem is ontstaan, maar welke???
Link naar reactie
als het niet aan de netwerkadapter ligt moet het wel aan de software liggen die je op dat moment van dienst zou moeten zijn.... dus kom je uit op diezelfde norton, cq evt andere nog meedraaiende ellende-ontdekkers (firewall, spyware-afvangers, updaters etc). zonder nadere info van jou is daar van afstand verder niets over te zeggen, dan de tip om via ccleaner of msconfig eens te experimenteren met wat je mee laat opstarten (inclusief norton!). uit wat je schrijft ook over xp, trek ik niet de conclusie dat er iets met de hardware zou zijn, dan zou dat onder w7 ook zo moeten zijn immers. ga die xp eens te lijf met een uptodate virusscanner, uptodate malwarebytes, en laat ccleaner een mooie opschoning houden.
Link naar reactie
Hallo jaappostma, Heb je het ook al geprobeerd in de veilige modus met netwerk mogelijkheden? Als dit namelijk je probleem oplost zal het vrijwel zeker een softwarematig probleem zijn. Aangezien je aangeeft dat de computer alleen tijdens de netwerktoegang stagneert kan het zijn dat er een programma draait die de boel laat vastlopen. Installeer eventueel NetLimiter om te kijken of er een applicatie(s) actief is die misschien een groot deel van je internet gebruikt. Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...