Ga naar inhoud

Niet meer vanaf Laptop te printen in netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn netwerk bestaat uit een draadloze modem (Fritzbox), een PC waar XP op draait en laptop (Vista) die draadloos is verbonden. De PC is met een kabel op de modem aangesloten. Op de PC staat een (gedeelde) printer op een USB poort aangesloten. Nu heb ik altijd vanuit de PC en Laptop kunnen printen. Sinds enige tijd lukt dit niet meer vanaf de Laptop. Op de Laptop kan ik wel internetten en mailen, maar ik kan vanuit de laptop geen verbinding meer maken met de PC. Pingen naar het IP adres van de PC werkt dus niet. Herstelpunten bieden hier geen oplossing. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? b.v.d.
Link naar reactie
Zou opeens een rechtenprobleem kunnen zijn. Maar simpel beginnen. Overal de stroom eraf en de zaken in de goede volgorde weer aanzetten: modem, desktop, printer en dan laptop. Weet niet of t modem DHCPserver is dus die volgorde aanhouden. Als de zaak draait je netwerk even checken of je wel weer op de beide machines kunt. Staat de printer op de laptop niet "offline"? , dan lukt t nl ook niet. suc6 Anjo
Link naar reactie
Op de laptop staat de printer niet offline. Normaal is het toch zo dat ik de printerdriver via het netwerk van de desktop kan downloaden? Dit werkt bij mij al niet omdat ik geen verbinding kan maken naar de desktop. (geen ping) Ook heb ik lokaal op de laptop, middels de installatie CD, de printerdriver geinstalleerd. Maar dit werkt ook niet. De kern is, denk ik, dat ik vanaf de laptop de desktop niet kan bereiken. Waarom begrijp ik niet. Ook het uitschakelen van de firewall geeft geen resultaat. Ik ga uw suggesties uitproberen. Bedankt voor de reactie. K. Mol
Link naar reactie
Hallo allemaal, De systeemconfiguratie is veranderd en bestaat nu uit een Windows 7 desktop en een laptop. De laptop werkt draadloos,de desktop bedraad. Op de desktop staat een gedeelde netwerkprinter aangesloten. Overal is de spanning afgeweest. Zowel op de laptop al desktop kan ik mailen en internetten. Maar als ik wil printen vanaf de Laptop naar de netwerkprinter lukt dit niet. Het probleem ligt m.i. in het feit dat er geen onderlingen communicatie mogelijk is tussen Laptop en PC. Als ik naar de IP adressen van Laptop of desktop probeer te pingen lukt dit niet. In de netwerk configuratie zie ik de icoontjes van beide computers staan. Als ik via de verkenner de computers probeer te bereiken komt de foutmeding : \\computer 1/2 niet bereikbaar, vraag de systeembeheerder. Ook de helpassist geeft geen oplossing. Heeft iemand een idee
Link naar reactie
[quote:3c375c53ae="Klaas_Mol"]........... De systeemconfiguratie is veranderd en bestaat nu uit een Windows 7 desktop en een laptop. De laptop werkt draadloos,de desktop bedraad. Op de desktop staat een gedeelde netwerkprinter aangesloten. ...... [/quote:3c375c53ae]Betekent dit, dat Windows 7 pas heel recentelijk is geïnstalleerd, en dat je daarna pas deze problemen hebt? Zo ja, is het de 64-bits versie van Windows 7?
Link naar reactie
Inderdaad de desktop is recentelijk uitgerust met Windows 7 64bits. Hier heb ik een thuisgroep op aangemaakt. Het gekke is dat op de desktop hiervoor een XP systeem draaide met precies dezelfde klachten. Dan denk ik weer richting laptop. Daar draait Vista op en daar kan ik gewoon mee mailen en internetten. Ik ga jullie suggesties uit proberen en checken op mijn systeem. Bedankt voor jullie reacties. K. Mol
Link naar reactie
Ik wachtte dit antwoord even af, om geen eventueel overbodige reactie te plaatsen, die helemaal niet van toepassing zou zijn geweest. Het is precies hetzelfde probleem als waar ik heel even mee geworsteld heb. Geen idee of dit met Vista ook al zo was, maar met XP en Windows-versies daarvoor was bestanden en mappen delen uiterst gemakkelijk, even Delen aanklikken en klaar, met Windows 7 kost het iets meer instelwerk. Niet moeilijk, maar het moet even worden gedaan. Ik ga dit niet uitgebreid herhalen, want dit is op dit forum al meerdere keren gevraagd en evenzoveel keren beantwoord. Dus even zoeken op dit forum en je krijgt meerdere uiteenzettingen. In het kort: Je moet op de Windows 7 bij te delen mappen even de nodige machtigingen geven en, niet te vergeten, het niveau van delen. D.w.z. alleen lezen of lezen en schrijven
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...