Ga naar inhoud

XP installatie stopt; /windows/system32/l_intl.nls ontbreekt


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi, Ik wilde net de pc van mijn oude pa herinstalleren. Eerst dus geformatteerd en daarna start de instal van XP automatisch. Op een gegeven moment stopt ie met de install en staat er: [i:f95384bc06]"Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: /windows/system32/l_intl.nls . U kunt proberen dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden."[/i:f95384bc06] Ik gebruik een kopie, daar heb ik [u:f95384bc06]2 verschillende [/u:f95384bc06]van. Bij beide cd's gebeurt hetzelfde. Ik kan dus helemaal niks meer met die pc, weet niet meer wat ik moet doen als ik al niet eens de instal af kan maken. Ik heb al zitten googelen, maar word er niet wijzer van. Op 1 Engelse website las ik dat iemand ook dat probleem had, bijna alle onderdelen in de pc had vervangen alleen de dvd-drive niet. Die bleek later dus het probleem te zijn. Zou dit bij mij ook een logische verklaring kunnen zijn? Ik heb enige ervaring met pc's zoals installeren, kleine probleempjes oplossen, harde schijven, geheugen, branders inbouwen, draadloze PCI-card monteren/installeren, etc. Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, die pc moet ik nl. morgenavond terugbrengen :( . Grtz Sonaya
Link naar reactie
[quote:f432b2e1a9="bavel"]Iemand heeft het probleem opgelost: http://www.windowsbbs.com/windows-xp/85486-l_intl-nls-missing.html Werkt dat bij jou?[/quote:f432b2e1a9] THnx, maar dit is zijn oplossing: [i:f432b2e1a9]Well,problem solved.This message error is related to a faulty disk.I just bought a new one and that was it![/i:f432b2e1a9] Wat ie nou bedoelt? Nieuwe cd-r gehaald om xp erop te installeren? Of een nieuwe originele xp-cd? Ik heb de install dus met 2 verschillende kopies geprobeerd; bij beide hetzelfde probleem. Dan zal het niet aan de cd liggen denk ik? [quote:f432b2e1a9="The Dragon"]"Quote " Sonaya: Ik gebruik een kopie, daar heb ik 2 verschillende van. Bij beide cd's gebeurt hetzelfde. Ik kan dus helemaal niks meer met die pc, weet niet meer wat ik moet doen als ik al niet eens de instal af kan maken. Gewoon even een orginele CD lenen.heb je wel een orginele Windows-XP Key ?[/quote:f432b2e1a9] Weet niemand met een originele cd, alles moet vanavond ook af zijn (om meerdere redenen, daar gaat m'n vrije weekend :( ) Maar ligt ook niet aan de key denk ik, want zover was ik nog niet met de installatie (key invoeren). Of bedoel je wat anders? Pfff....wat een drama, vooral omdat ik zo'n haast heb. Wat overigens ook raar is, is dat de format heel lang duurde, wel een uur ofzo...klopt toch ook niet? Grtz Sonaya
Link naar reactie
[quote:7601f07942]way to do this is boot from your XP CD, and press R to goto the recovery console, choose the instalation thats not working from the list and enter the admin password when prompted. then at the command prompt type exactly. (where D: is your CDrom drive letter, it may be diffrent) expand D:\i386\L_INTL.NL_ c:\Windows\system32\L_INTL.NLS answer yes to any overwite prompt[/quote:7601f07942]
Link naar reactie
Was wel weer eens tijd voor een nieuwe install. Pc werd steeds trager, stond allemaal troep op en startte soms ook heel langzaam op (misschien duidt dit al op iets?). Maar er is nog een 2e en 3e probleem bijgekomen; op een ander forum werd geadviseerd dit te downloaden: Browse GParted Files on SourceForge.net Dit heb ik gedaan, prog uitgevoerd en de HD werd hiermee gewoon geformatteerd. Hierna weer geprobeerd XP te installeren, krijg ik steeds de melding BOOTMSR is missing. Met alle XP-cd's die ik weer heb geprobeerd hetzelfde probleem. Ik snap er werkelijk niks meer van en weet niet wat te doen. Het 3e probleem is dat mijn pa me net belde en vroeg waar al zijn mailtjes zijn...Oh oh.... Wist niet dat ie Outlook gebruikte en heb daar geen backup van gemaakt. Drama, want hij had heel veel hele belangrijke mails bewaard. Alle onzindingen voor de zekerheid gebackupped, maar door alle haast niet aan Outlook gedacht...sh*t! Dus ik ben op zoek gegaan naar een data recovery-tool. Maar ik kan dus niks, aangezien hij niks boot. Zou het een oplossing zijn de HD van mijn pa's pc in mijn pc te zetten en dan via mijn pc een aantal progjes er overheen te laten gaan o.i.d.? Hoop op een oplossing :wink: Grtz Sonaya
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...