Ga naar inhoud

[Opgelost] Installeren Windows - partitie niet compatibel?


anoniem

Aanbevolen berichten

Vandaag bleef opeens mijn mijn pc in een loop opstarten (komt niet verder dan het Windows XP laad scherm). Ik heb geprobeerd een en ander te repareren met de recovery functie (fixboot, chkdsk) maar dat mocht niet baten. Nu probeer ik Windows opnieuw te installeren. In het setup programma van Windows heb ik ervoor gekozen om mijn C schijf te formatteren. Als ik daarna Windows op deze schijf probeer te installeren krijg ik de melding: "Om windows xp op de geselecteerde partitie te installeren dienen er enkele opstartbestanden naar de volgende schijf te worden geschreven. ........ Op deze schijf bevindt zich echter geen partitie die compatibel is met Windows XP" Elke partitie geeft deze melding. Ik heb gezocht, maar kan de oplossing niet vinden. Ik heb twee Samsung 160 GB schrijven in een SATA 'opstelling' (denk ik althans als ik de bios zie, verder snap ik niks van SATA) en ik heb ergens gelezen dat ik daar drivers voor moet hebben? p.s. betreft Windows XP SP 3 Enfin, ik weet het echt niet meer. Iemand ideeën?
Link naar reactie
Het is opgelost. Ik heb nogmaals alle partities afgelopen, allen gaven dezelfde melding. Op hddB stond echter een niet gepartioneerde ruimte van 8 MB, ik heb net alsof gedaan of ik hier Windows wou op installeren (wat natuurlijk niet kan en wat de setup ook netjes aangaf). Daarna heb ik nogmaals gekozen voor partitie C op hddA en zowaar gaf hij nu een melding om te formatteren naar NTSF etc en zodoende draait de setup nu. Het heeft me heel veel tijd gekost dit geintje, maar bedankt MV want door jouw antwoord heb ik nog eens naar hddB gekeken.
Link naar reactie
misschien was windows opnieuw installeren niet nodig. de reden dat windows in een loop vast zat en opnieuw bleef opstarten, was zeer waarschijnlijk een bsod. Als windows weer draait zou ik de instelling eens nakijken die zorgt dat de pc automatisch opnieuw opstart bij een bsod. - ga naar het "Configuratiescherm" -> "Systeem" - klik op het tabblad "Geavanceerd". - In het vak met "Opstart- en herstelinstellingen" klik je op "Instellingen" Nieuw venster verschijnt - Haal het vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" - klik op "Ok" bij "Opstart- en herstelinstellingen" - klik op "Ok" op het tabblad "Geavanceerd" als er nu nog een keer een bsod veroorzakt wordt, kun je de foutcode opzoeken op google om het probleem te achterhalen. eigenlijk is dit gewoon een fout van microsoft. de optie om de pc automatisch opnieuw op te starten hadden ze beter standaard uit gezet.
Link naar reactie
daarom heb ik dit er ook bijgezet: [quote:bb47974336="PepijnG"] Als windows weer draait zou ik de instelling eens nakijken die zorgt dat de pc automatisch opnieuw opstart bij een bsod. [/quote:bb47974336] maar als de pc al in die loop zit kun je meestal via de veilige modus die optie ook wel uitzetten. pas als je ook niet meer in de veilige modus kunt komen, dan wordt het pas moeilijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...