Ga naar inhoud

Windows 7 restart na afsluiten


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, Ik loop sinds kort tegen het volgende probleem aan, Ik heb sinds kort een nieuwe kast gekocht met 2 nieuwe hdd's. (Ik heb mijn pc dus in een nieuwe kast gebouwd, voor de duidelijkheid) Sinds toen heb ik het probleem dat als ik mijn pc afsluit hij na een seconde of 5 weer opnieuw opstart. Ik heb al lopen googlen, en veel topics hierover gevonden maar helaas nog een oplossing voor mij, want deze gaan vrijwel allemaal over Xp of Vista. Wat ik al gedaan heb, is bij computer>systeemeigenschappen>opstart instellingen> computer automatisch opnieuw opstarten, uitgevinkt. Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik krijg hierdoor ook het probleem dat als ik opstart me pc elke keer me hd's gaat check disken, omdat als ik me pc uit wil hebben ik na het afsluiten de powerswitch van de voeding uit zet, waarna de pc toch heel ff opstart voor 1 seconde maar daarna weer uitvalt.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
[quote:7bb374a0d6="tommelom"](Ik heb mijn pc dus in een nieuwe kast gebouwd, voor de duidelijkheid) [/quote:7bb374a0d6] Wellicht kun je dit nog verder verduidelijken, door aan te geven welke hardware je allemaal hergebruikt hebt. Dus van elk hardware component meldt merk en type. Ook van de nieuw aangeschafte hardware. Vergeet daarbij niet te melden of die nieuwe kast ook een voeding had, of dat je de oude had overgezet. Begrijp ik verder goed dat Windows 7 nog wel goed afsloot, voordat je oude configuratie had overgezet in je nieuwe kast. [quote:7bb374a0d6="tommelom"] Wat ik al gedaan heb, is bij computer>systeemeigenschappen>opstart instellingen> computer automatisch opnieuw opstarten, uitgevinkt. [/quote:7bb374a0d6] Bedoel je dat je geen verschil had gemerkt? Geen [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_screen_of_death]BSOD[/url] gezien? En als je die twee nieuwe harddisks loskoppelt? Als je Windows opstart in [url=http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Start-your-computer-in-safe-mode]veilige modus[/url], sluit deze dan wel goed af? Probeer hier zowel veilige modus met en zonder netwerk mogelijkheden. Check eventueel deze [url=http://www.daileyint.com/hmdpc/manual.htm]PC Troubleshooting Manual.[/url]
Link naar reactie
De toen nieuw aangeschafte hardware is hieronder onderstreept. De nieuwe kast had geen eigen voeding, ik heb gewoon mijn eigen voeding overgezet. En ja voordat ik me nieuwe kast/hdd's had sloot hij wel gewoon af. Daarnaast heb ik nooit een BSOD gekregen (omdat even de wereld uit te helpen :wink: ) Ik heb volgens mij de veilige modus al eens geprobeert maar dat kan ik momenteel niet proberen omdat me pc even niet werkt omdat hij te warm word. (dit komt simpelweg omdat ik koelpasta nodig heb en die kan ik morgen pas gaan halen.) En uit die Troubleshooting manual kom ik niet echt wijs uit :? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo :) ik heb het maar even van me Xfire afgekopieerd. [b:71ee99edb8]Processor:[/b:71ee99edb8] Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz (8 CPUs), ~2.7GHz [b:71ee99edb8]Memory: [/b:71ee99edb8] 2x de: Kingston KVR1333D3N9K3/3G [b:71ee99edb8]Hard Drive:[/b:71ee99edb8] Kingston SSDNow V 64GB Samsung SpinPoint F1 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA [u:71ee99edb8]Samsung SpinPoint F3 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA Samsung SpinPoint F3 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA[/u:71ee99edb8] (en nog een 500GB maar daar weet ik de info niet van) [b:71ee99edb8]Video Card:[/b:71ee99edb8] Asus NVIDIA GeForce GTX 260 (op de bon hete die de: Asus ENGTX260 HTDI 896MB) [b:71ee99edb8]Monitor:[/b:71ee99edb8] Plug en Play-monitor 24'' Samsung SM T240 [b:71ee99edb8]Sound Card:[/b:71ee99edb8] Digitale audio (S/PDIF) (High Definition Audio-apparaat) [b:71ee99edb8]Headphones:[/b:71ee99edb8] Logitech G930 [b:71ee99edb8]Keyboard:[/b:71ee99edb8] Logitech G11 [b:71ee99edb8]Mouse:[/b:71ee99edb8] Razer Lachesis [b:71ee99edb8]Mouse Surface:[/b:71ee99edb8] Razer eXactMat Xspeed [b:71ee99edb8]Operating System:[/b:71ee99edb8] Windows 7 Ultimate 64-bit [b:71ee99edb8]Motherboard:[/b:71ee99edb8] Asus P6T SE [b:71ee99edb8]Computer Case:[/b:71ee99edb8] [u:71ee99edb8]ThermalTake Armor[/u:71ee99edb8] [b:71ee99edb8]Power Supply:[/b:71ee99edb8] HuntKey Titan 650W[/b]
Link naar reactie
Laten we het er op houden dat, ik gisterenavond minder scherp was. [quote:c27e4798f2="tommelom"]Daarnaast heb ik nooit een BSOD gekregen[/quote:c27e4798f2] Over het algemeen krijg je die te zien als je systeem crashed, met de optie booten bij systeemfouten uitgevinkt. Dat dit niet altijd het geval is, heb ikzelf ooit eens gehad in dit topic [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=165820&highlight=]USB 2.0 hardeschijf/usb-stick doet pc rebooten.[/url] [quote:c27e4798f2="tommelom"]En uit die Troubleshooting manual kom ik niet echt wijs uit[/quote:c27e4798f2] Wat is er niet duidelijk aan? Omdat je systeem blijkbaar nog wel goed functioneerde in je oude kast, kan er bij het overzetten een foutje zijn gemaakt. [quote:c27e4798f2="tommelom"]dit komt simpelweg omdat ik koelpasta nodig[/quote:c27e4798f2] Dan kun je dat inderdaad beter eerst doen. Hoewel het me niet duidelijk is, waarom bij het overzetten naar je nieuwe kast, je CPU koeling eraf is geweest.
Link naar reactie
[quote:a9a3c03206="tommelom"]pc opeens niet meer opstart na 't afsluiten. Dus probleem verholpen, maar ik heb geen idee waardoor [/quote:a9a3c03206] Ik ook niet. Want als een CPU te warm wordt, zou je verwachten dat de PC afslaat. Maar als je twijfelt of het probleem is opgelost, zou je PC de temperaturen fan snelheden kunnen checken via applicatie [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/SpeedFan]SpeedFan.[/url] Verder zou je PC nog kunnen testen via applicatie [url=http://sisoftware-sandra-lite.software.informer.com/]SiSoftware Sandra Lite.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...