Ga naar inhoud

HTTP.sys in XP Pro


anoniem

Aanbevolen berichten

Van de ene dag op de andere heeft een wat oudere XP Pro bak alhier besloten om HTTP.sys niet meer te kunnen opstarten "vanwege te weinig opslagruimte"...... :roll: (Foutmelding in systeemlogboek) 1) Ik kom er maar niet achter wat dat ding eigenlijk doet. 2) Ik kom 'm bij "Services" nergens tegen, dus vraag me af waar-ie ergens opgestart wordt. 3) Services welke hiervan afhankelijk zijn, worden (dus) ook niet gestart. Die opslagruimte ontgaat me, want van de 1024 fysiek is nog meer dan 50% over. Aan schijfruimte al helemaal geen gebrek: nog ...tig Gb over. Dus, tja, wat hier nou aan de hand is..... :? Hardwareprobleempje?
Link naar reactie
misschien: Beschrijving Blauw-schermfouten, gevolgd door stop-fouten, die verwijzen naar het bestand HTTP.SYS kunnen op willekeurige tijdstippen optreden. De fout treedt alleen op bij notebooks waarop Windows XP Service Pack 2 (SP2) is geïnstalleerd. De volgende stop-codes verschijnen normaal gezien: •0x05 •0x50 •0x0A •0xD1 Oplossing Microsoft heeft een geüpdatete versie van het bestand HTTP.SYS uitgebracht waarmee dit probleem wordt opgelost. Raadpleeg het Microsoft ondersteuningsartikel met behulp van de onderstaande link. Gebruik de instructies in het Microsoft ondersteuningsartikel om de update voor Windows XP SP2 te installeren. Verwante links •Microsoft ondersteuningsartikel 887742
Link naar reactie
[quote:395144cf93="derkdejong"]heb je de verwante link naar microsoft gevolgd? als je zekerheid hebt over het tijdstip waarop alles het nog deed, ligt systeemherstel naar even vóór die datum voor de hand.[/quote:395144cf93] 1) Ja 2) Zelfs een complete (Ghost) image terugzetten (3x) hielp niet..... Vermoedelijk toch wat gesukkel met hardware....?
Link naar reactie
[quote:5d59e436d8="derkdejong"]als zelfs een image deze zelfde fouten geeft, zou je moeten denken aan kaduuk geheugen. haal http://www.memtest86.com/ memtest in de voor jou geschikte vorm op, zet over op diskette of cd en voer hem (een nachtje) uit.[/quote:5d59e436d8] Ach, het beestje is 4 jaar oud en heeft een onweersaanval achter de rug.... Maar toch...: Heb ik aan zitten denken, maar wil er nog niet in, omdat ik dan ook andere fouten/problemen/afwijkingen tegen zou moeten komen (met andere applicaties, opstartitems, services, drivers, etc.). Is echter alleen op deze service (en een andere welke daarvan afhankelijk is). Waar ik ook nog niet achter ben, is wat dat ding nou eigenlijk "doet": ik heb 'm uitgeschakeld en nog geen vreemde dingen gezien verder.... :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...