Ga naar inhoud

Slaap-/sluimerstand Win7 uit Startmenu te halen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Via "Energiebeheer" is heel aardig aan te geven onder welke condities een Win7 systeem in slaapstand mag gaan, maar.....: Is er geen mogelijkheid om die opties "greyed-out" te maken in het startmenu? (Dit was de vraag van een gebruiker die die functie(s) niet wil gebruiken en ook niet wil dat deze per abuis geactiveerd wordt/worden).
Link naar reactie
Ik snap wat je bedoelt. Makkelijk zat om hem op "Nooit" te zetten. Maar om dat dan voor niet ingewijden vast te zetten zul je denk ik je toevlucht moeten nemen naar een setting in het register. Is nog knap moeilijk denk ik. Ik heb daar vluchtig even gekeken met de zoektermen "energy", "power" en "sleep". Wel wat relevante dingen voorbij zien komen, maar nog niet de juiste. Ik denk wel dat je het toch in die richting moet zoeken. Alleen onderschat de slimheid van de betreffende medegebruiker niet. Vroeg of laat komt hij of zij ook op dat idee. Andere optie is het rechten toekennen. Admin-rechten alleen toegankelijk met een wachtwoord en voor een gewone gebruiker allerlei zaken blokkeren. Waaronder uiteraard met name toegang tot het register.
Link naar reactie
[quote:a31367346f="J. de Boer"]Andere optie is het rechten toekennen. Admin-rechten alleen toegankelijk met een wachtwoord en voor een gewone gebruiker allerlei zaken blokkeren. Waaronder uiteraard met name toegang tot het register.[/quote:a31367346f] Maar dan nog kan iedere gebruiker via het startmenu de machine afsluiten, in slaap- sluimerstand zetten, opnieuw opstarten, etc. Misschien is er via [b:a31367346f]gpedit.msc[/b:a31367346f] iets te bereiken....? :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...