Ga naar inhoud

system32\hal.dll fout. simpele uitleg gevraagd


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een groot probleem. Opeens start mijn computer niet meer op. Er staat 'windows kan niet worden gestart omdat... beschadigd... niet kan worden gevonden'; [b:b5fb52975d]<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll.[/b:b5fb52975d] Instaleer het bovengenoemde bestand opnieuw. Nu heb ik al rondgezocht via mijn desktop naar oplossingen, maar ik snap ze niet. Ik heb windows xp op een wat oudere comp (ongeveer 4 jaar). Er staat dat je naar de recovey mode moet, en er staat iets over opdracht prompt. Enter windows xp recovery console. Maar ik weet niet waar en op welk moment ik dat moet doen...En ook wat over een windows cd Rom. Ik heb de cd rom (cd voor opnieuw installeren.. >> niet gebruiken voor het opnieuw installeren van (stuur)progr staat er trouwens op) erin gedaan, maar ik zie geen herstel dingen staan ofzo. Moet ik soms tijdens de korte opstart F2 (setup) of F12 (boot menu) intoetsen? Daar kom ik ook niet bij herstel ofzo uit. Ik kan best wat met een computer, maar dit snap ik allemaal niet. Zeker als het ook nog eens in het engels vermeld staat. Iemand die mij op een simpele manier kan helpen???!! Zou er heel blij mee zijn, want er staan wat belangrijke bestanden op mijn computer, die mag ik niet kwijt raken.. Bedankt alvast! Jet
Link naar reactie
mmm... bsa100 quote: simpele uitleg gevraagd /quote [img:e93fe8ed2a]http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c005.gif[/img:e93fe8ed2a] Beetje vertaling voor de TS: herstart je computer, zet in de bios (via die F2 / F12 je CD(DVD)-speler als eerste opstartmedium (dus aangeven dat hij vanaf de cd/dvd moet opstarten) Bios verlaten en instellingen opslaan. Je computer gaat herstarten, zorg dat je ondertussen de cd van je windows-installatie in de cd/dvd-speler stopt (en bij het opstarten als je er bericht van krijgt: druk op een toets om op te starten van je cd/dvd: gelijk welke toets indrukken) Je komt dan in de setup van je windows terecht en daar kies je dus de R om te gaan recoveren/repareren.
Link naar reactie
Geheugen wisselen zou idd wel eens kunnen helpen, het helpt soms ook in andere gevallen: een tijd geleden had ik bij mijn eigen PC om de zoveel dagen een freeze: hij startte niet meer door, viel stil op een volledig zwart scherm. Toen heeft geheugen wisselen ook geholpen. Dit schijnt dus in verschillende gevallen wel eens soelaas te brengen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...