Ga naar inhoud

Van Windows 7 naar Windows XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, Heb hier een laptop staan van een vriend van mij die zeer graag Windows XP erop wilt hebben in plaats van Windows 7. Hij kan er maar niet aan wennen. Het betreft hier een Medion laptop. Ik heb de Windows XP cd rom erin gedaan en start de laptop opnieuw op, maar krijg al redelijk snel Stop 0X0000007b melding. Kan verder niets meer doen. Dit komt al voordat ik akkoord moet gaan met de licentie van Windows door middel van op de F8 toets te drukken. Ik heb de laptop harde schijf eruit gehaald en in een externe behuizing gedaan. Via een Windows XP computer heb ik met Partion Magic alles verwijderd en partities opnieuw aangemaakt en geformatteerd. Opnieuw geprobeerd de XP installatie, maar vergeet het maar. Weer op het zelfde punt het zelfde stop teken. Nu heb ik de harde schijf er weer uit gehaald en via computer beheer partities verwijderd en laten formateren. Hier was hij een paar uur mee bezig met het formateren van de harde schijf (500 gb). Nu opnieuw geprobeerd XP te installeren en weer het zelfde probleem met stopteken. Nu ben ik weer Windows 7 opnieuw aan het installeren en dit gaat weer goed. Maar hoe krijg ik nou voor elkaar om hier toch een XP op te zetten? Drivers zijn beschikbaar volgens de Medion site, dus dat is het probleem niet. Heb het met verschillende schijfjes geprobeerd te installeren maar geen van alle werkt. Snap er echt niets van wat er aan de hand is hiermee. Hopelijk hebben jullie een juiste oplossing voor mij zodat ik alsnog Windows 7 erop kan zetten.
Link naar reactie
Nogmaals dank voor jullie reacties. De windows xp cd is helemaal up to date met de nieuwste updates (zelf geslipstreamd) tot en met augustus 2010 op een paar updates na. SP 3 zit er dus reeds al bij. Ik zal inderdaad eventjes kijken welke chipset erop zit. Alle drivers staan op de harde schijf, maar geen sata erbij jammer genoeg.
Link naar reactie
De chipset is de Intel HM55. Maar bij deze geef ik deze laptop op, en ga verder met Windows 7. Heeft me nu al te veel dvd's gekost. Allerlei drivers geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Iedere keer maar die stop code. Hij heeft gewoon pech gehad in dit geval, toch een Windows 7 laptop in plaats van zijn gewenste Windows XP. Ben wel meer van Windows 7 naar XP gegaan en dat ging allemaal perfect, ook met Sata schijven, maar deze laptop ik weet niet wat er aan de hand mee is. Maar heeft me nu toch wel veel en veels te veel tijd gekost. Ik wil iedereen in ieder geval wel bedanken voor de geboden hulp.
Link naar reactie
[quote:4180355b99="rgh"]Het betreft hier de MD98250 laptop. En als je deze code invoert bij: http://www.medion.com/nl/service/?stuurprogrammas_en_updates/updates.htm dan zie ik de sata driver er niet bij staan, tenzij het weer anders genoemd wordt aldaar?[/quote:4180355b99] Als ik dat doe bij Modelnummer, zie ik onder andere deze [quote:4180355b99] AHCI Driver/Pilote AHCI P 661x Win 7 32bit/Win 7 64bit/Win Vista 32bit/Win Vista 64bit/Win XP 32bit/Win XP 64bit 12.02.2010 - Ver: 9.5.01037 [/quote:4180355b99] Die zou je dan samen met de [quote:4180355b99] Chipset Driver/Pilote Chipset P 661x Win 7 32bit/Win 7 64bit/Win Vista 32bit/Win Vista 64bit/Win XP 32bit 15.02.2010 - Ver: 9.1.1.1020 [/quote:4180355b99] kunnen proberen te slipstreamen. Of check in het BIOS of deze voor SATA IDE modus heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...