Ga naar inhoud

windows.old


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb onlangs mijn laptop waarop Vista stond een herinstallatie gegeven met een upgrade van W7 (legitieme versie, hoe vind je die?! ;)). Ik heb aangegeven tijdens de installatie dat hij heel de pc leeg mocht knikkeren. Nu zijn tijdens de installatie alle gegevens die op de hd stonden, verplaatst naar C:/Windows.old. Deze map neemt relatief veel ruimte in beslag (complete backup van mijn oude installatie?) en ik heb hieruit geen gegevens meer nodig. Het liefst zou ik deze map weggooien. Kan dit consequenties hebben voor mijn huidige installatie? Dwz mijn laptop instabiel maken? Let wel, ik heb mijn versie van Vista GEUPGRADE met een CD die alleen bedoeld was om Vista te upgraden naar een versie van W7. Nog een vraagje, stel ik had bij mijn oude installatie een virus/malware/spyware whatsoever op mijn laptop staan (wat ik niet gemerkt heb overigens). Is het mogelijk dat deze nu nog op mijn pc staan, ondanks ik een herinstallatie heb gedaan? Thanks voor jullie reactie! :)
Link naar reactie
op een of andere manier staat in het venster Schijfopruiming geen vakje voor Oude Installaties. Zodoende wordt de map windows.old dus niet verwijderd, hoewel de handleiding dat wel zegt... Kan ik deze map gewoon handmatig veilig deleten? De programma's die op mijn vorige installatie stonden (en waarvan de program files dus in de map windows.old staan) werken nu (na de nieuwe installatie) in ieder geval niet meer, maar daar kom ik wel overheen ;)
Link naar reactie
[quote:f1eeedc18c="Hans60"]Hernoem de map eens naar bijv. windows.bak en zie wat er gebeurt. Wanneer je na geruime tijd gebruiken geen rare dingen merkt kun je hem dus weggooien. Mochten er wel vreemde dingen gebeuren dan volstaat het hernoemen naar windows.old om de oude situatie te herstellen.[/quote:f1eeedc18c]Prima idee... ik heb laatst voor mijn nichtje ook hetzelfde gedaan, een Acer laptop, kon je ook kiezen voor een totale schoonmaak. Kan me niet herinneren dat er een windows.old was anders was me dat wel opgevallen. Ik denk ook dat er niks meer van gebruikt wordt en als je niet terug wilt kun je een poosje na de herbenoeming de mag gewoon weggooien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...