Ga naar inhoud

Programma's starten niet op


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik zit met het volgende probleem. Het gebeurt regelmatig dat geen enkel programma opstart nadat ik de pc heb opgestart of enkele minuten hierna. Zelfs wanneer ik een willekeurige map open gaat dat soms nog even, waarna explorer.exe vastslaat en ik hier verder ook niks meer mee kan. Zelfs taskmanager openen lukt dan niet meer. Ik probeer op zo'n moment meestal de virusscanner een quick scan te laten uitvoeren. De virusscanner gaat scannen, althans de progress bar gaat vooruit, maar er komen geen pathnames voorbij die hij aan het scannen is, wat normaal wel gebeurt. Cancel ik de scan, dan weigert hij dat. De enige oplossing is om de pc uit te drukken en opnieuw aan te zetten. Wanneer hij na het opstarten weer normaal functioneert is er verder niks aan de hand en geeft hij geen problemen. Ik heb regelmatig een spyware scan en virusscan gedaan (wanneer de pc normaal functioneert) maar ik blijf het probleem houden. Op de momenten waarop de pc het probleem heeft is er geen hoog CPU of geheugengebruik. Tot slot wil ik nog even benadrukken dat dit probleem niet altijd voorkomt. Ongeveer in 30% van de gevallen dat ik de pc opstart komt het voor. Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Link naar reactie
als je virusscanner gewoon mee draait, heeft een quickscan op dat moment weinig nut. als er intussen ongerechtigdheid op je pc is gekomen was dat al eerder opgemerkt, immers. wat je niet meldt is wat er allemaal mee opstart. ga start - uitvoeren - type: msconfig - geef enter - ga tabblad opstarten. vink alles af behalve virusscanner en evt applicatie voor draadloos. sluit af via toepassen en ok en laat pc herstarten. zet vinkje bij niet meer weergeven in configuratieschermpje dan je nu ziet. draait de pc nu wel goed, dan kun je via dezelfde procedure en aanvinken wat je per se wilt laten mee-opstarten een bossdoener achterhalen.
Link naar reactie
Dit heb ik al eerder geprobeerd, maar omdat het probleem niet iedere keer voorkomt bij het opstarten is het lastig om erachter te komen wat het is. Verder staan er bij msconfig maar weinig programma's die gestart worden bij starten van de pc en die, in mijn ogen, geen kwaad kunnen. Ik heb een HJT log gemaakt. Zouden jullie hier eens naar willen kijken? [url]http://home.wanadoo.nl/josaben/hijackthis2.log[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...