Ga naar inhoud

Recovery en licentie(s)


anoniem

Aanbevolen berichten

I.v.m. de restauratie van een Toshiba/Vista laptop een aantal vragen waar ik zo snel geen antwoord op zou weten. En dus doe ik omwille van de snelheid (ik heb maar weinig tijd voor de klus beschikbaar) een beroep op jullie kennis: 1) OEM Versie van Vista is vanuit een recovery partitie "ge-herinstalleerd". Zoals Toshiba 'm erop gezet heeft uiteraard. :? Tot kort na de installatie nog geen kreten over activatie e.d. gemeld door Windows. Volgt dit later nog of blijft dit achterwege? 2) Op die laptop heeft (door gebruiker gekocht en geïnstalleerd) een studentenversie (superlegaal dus!) van Office2007 (Voor 3 systemen) gestaan. Deze moet uiteraard opnieuw geïnstalleerd worden. Is te voorkomen dat Office deze installatie weer als een "nieuw systeem" ziet? 3) Is het onder Vista (heb 'm zelf overgeslagen) betrouwbaar mogelijk om partitiegroottes te wijzigen en bij te maken??
Link naar reactie
1) Met activatie-meldingen komt die niet meteen, dat is meestal later. Maar dat is geen reden om het niet te kunnen activeren. Ga naar: Computer -> Systeemeigenschappen -> Druk op 'Activeer Windows nu' helemaal onderdaan. Microsoft heeft laatst verandert dat OEM versies alleen nog telefonisch kunnen worden geactiveerd. Dat betekent bellen naar Microsoft. Kies voor de telefonische optie en kies 'Nederland'. Daarna kies je een nummer (ik zou de gratis nemen). Dan gewoon de stappen volgen. (Ik weet niet of het al anders is, maar niet schrikken als de robot zegt dat je een XP-systeem aan het activeren bent. Dat klopt gewoon niet helemaal) 2) Geen probleem. Hij ziet de PC niet als een nieuw systeem. Je kan Windows zo vaak als je wilt herinstalleren en dan nog steeds dezelfe Office licentie (voor die ene PC) gebruiken. 3) Over partities indelen etc. staat veel op internet. Ook veel fora, ik zelf kan je geen goed advies hierin geven, want ik heb het nog nooit gedaan. Aangezien ik het zelf een beetje onnodig vind. Als je even rond kijkt op internet of als iemand anders hier even kan zeggen hoe dat betrouwbaar en goed moet gaan dan kan je het altijd proberen.
Link naar reactie
[quote:ec932da40a="lion"] 1) OEM Versie van Vista is vanuit een recovery partitie "ge-herinstalleerd". Zoals Toshiba 'm erop gezet heeft uiteraard. :? Tot kort na de installatie nog geen kreten over activatie e.d. gemeld door Windows. Volgt dit later nog of blijft dit achterwege? [b:ec932da40a]Dit zijn OPK versies die je inderdaad niet zelf hoeft te activeren. De activatie is al ingebouwd.[/b:ec932da40a] [/quote:ec932da40a]
Link naar reactie
Voor Office 2007 is het mogelijk om via een applicatie een backup te maken van de activatie [url=http://www.trendsandnews.net/office-2007-2003-xp-activation-without-contacting-microsoft/]Office 2007, 2003, XP Activation without contacting Microsoft.[/url] [quote:57ff0e1abc="lion"]Is het onder Vista (heb 'm zelf overgeslagen) betrouwbaar mogelijk om partitiegroottes te wijzigen en bij te maken?[/quote:57ff0e1abc] Er staat in ieder geval een cursus over op de site van computer!totaal [url=http://computertotaal.nl/article/7193/partities-beheren-in-vista.html]Partities beheren in Vista.[/url] Het zal wel werken. Echter kans op data verlies heb je altijd. Ongeacht welk partitionerings programma je gebruikt. Daarom is een backup van onmisbare documenten vooraf sterk aan te raden. Als alternatief zou je ook nog kunnen partitioneren via de LiveCD van [url=http://partedmagic.com/download.html]Parted Magic.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...