Ga naar inhoud

Image of kloon


anoniem

Aanbevolen berichten

Kan er mij iemand duidellijk uitleggen wat nu juist het verschil is tussen een image maken van je HD en die op een andere HD zetten of een kloon maken en die op een andere HD zetten. Ik wil nl. mijn interne HD van mijn laptop van 160GB SATA naar 500GB (SATA) vergroten (image of kloon dus) (LENOVO). Ik heb de "[i:7ee50c6401]Acronis True Image Echo Enterprise Server[/i:7ee50c6401]" applicatie en die kan blijkbaar een image maken of een kloon. Een zgn. "kenner" zegt me dat dit hetzelfde is. Ik geloof er niets van.
Link naar reactie
In mijn ogen zit er wel degelijk verschil tussen een image en een kloon... Een kloon is een exacte kopie van je harde schijf, dus inclusief alle instellingen die binnen Windows gemaakt zijn. Een image is bijna hetzelfde, maar met dat verschil dat je een image uit kan rollen over meerdere PC's. Hiervoor worden zaken als computernaam en Security ID's gereset, waardoor je geen problemen krijgt als je de image op meerdere computers uitrolt.
Link naar reactie
Klonen is het kopiëren van de ene schijf naar de andere. Je zou dus de oude schijf kunnen verwijderen, en de nieuwe daarvoor in de plaats gebruiken. Een image is een bestand, waarin de inhoud van harddisk opgeslagen wordt. Dit image kan kan opgeslagen worden op een ander medium (dvd, tape, whatever), maar niet direct gebruikt worden.
Link naar reactie
ik denk dat het hem zit in het feit dat in dit verband 'termen' (namen) dikwijlls foutief gebruikt worden. Zo kan je ook spreken over een 'backup' - hiermee wordt soms een gewone kopie van mappen bedoeld, soms wordt er een 'image' 'ghost' mee bedoeld. Het eerste bevat (normaal) géén (verborgen) systeembestanden, registerbestanden, het tweede wel. Willen we dus degelijk over die dingen praten, zullen we eerst moeten omschrijven wat de verschillende termen zijn. Als je dus spreekt van 'een image kan je niet uitrollen', dan bedoel je eigenlijk een 'gewone kopie' van bestanden en mappen. Zelf werk ik nog steeds met het oude Drive Image-programma dat dus een 'image' maakt van mijn C. Die C kan ik een maand later terugzetten en na het booten werkt mijn computer terug. In die tijd (2002) was een 'image' of 'ghost' (van Norton Ghost) maken nog geen vaag begrip.
Link naar reactie
[quote:950cfedaaf="Passer"]Zo kan je ook spreken over een 'backup' - hiermee wordt soms een gewone kopie van mappen bedoeld, soms wordt er een 'image' 'ghost' mee bedoeld. Het eerste bevat (normaal) géén (verborgen) systeembestanden, registerbestanden, het tweede wel.[/quote:950cfedaaf]Ook weer niet helemaal juist. Als ik een volledige gewone folder kopieer, kopieer ik dar ook de verborgen bestanden mee mee. De bestanden die bvb. niet zichtbaar zijn in de folder die ik kopieer. Kijk bvb. maar eens of je normaal verborgen *.ini bestandje niet mee gekopieerd is bij het envoudigweg kopieren van een volledige map. Ook kan ik met tooltjes zoals Unstoppable copier vrijwel alles uit mijn C kopieren (behalve het register) en ook system files. Maar toegegeven met zo'n copy van je C kan je niets aanvangen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...