Ga naar inhoud

Explorer.exe blijft geheugen verbruiken volgens Task Manager


anoniem

Aanbevolen berichten

Vista Premium, Core2Duo, 3GB DDR ram Om te vermijden dat bij een explorer.exe crash alles crasht, heb ik ingesteld dat ik steeds bij elke andere taak/open venster, steeds een andere instantie van mijn explorer gebruik. In mijn task manager staan er dus geregeld verschillende explorer.exe open. Onlangs zag ik op een metertje op mijn BB dat ik ongeveer op 50% van mijn geheugenverbruik zat terwijl er in feite geen open vensters, browsers of applicaties draaiende waren. Er bleef dus iets RAMgeheugen verbruiken. In mijn task manager zag ik 2 instanties van explorer.exe open. 1 zonder verwijzing en de andere met een verwijzing naar een folder die ik zo'n 10 minuten ervoor geopend had. Die folder was echter al lang gesloten. Ik besloot dus in mijn taakmanager om die instantie van mijn explorer te sluiten, omdat het geheugengebruik hier ongeveer 100Mb was van dat specifieke explorer proces. Uiteraard gebeurde er niets, behalve dat mijn geheugenverbruik daalde. Het 2e explorer proces dat naar die map verwees (> onder command line) was dus blijven hangen. Mijn vraag is of er een degelijke toepassing (software) bestaat om zoiets te vermijden. Ik heb een aantal zgz. toepassingen uitgeprobeerd om het geheugen te "recupereren" maar die halen weinig uit. Zoals "[i:e983db0fa8]Minimem[/i:e983db0fa8] van Kerkia Net", "[i:e983db0fa8]Memory Improve Ultimate[/i:e983db0fa8] van WindowsCare Technology", en dan zijn er nog een paar die in een paar "AllInOne" applicaties zitten. In de tijd van mijn XP en nu in VISTA word nog steeds beweerd dat die geheugen herstellende tooltjes "overbodig" zijn omdat RAM geheugen zich altijd hersteld. Blijkbaar niet dus. Het is niet de bedoeling van mijn vraag om achter de oorzaak te zoeken, want dat is onbegonnen werk denk ik omdat een hangend proces 1001 oorzaken kan hebben.
Link naar reactie
Ik betwijfel het sterk. En mijn beveiliging ? - Avira (real time bescherming) - Outpost Firewall Pro (real time bescherming) - shareware - SuperAntispyware Pro (real time bescherming) - shareware - S&D (af en toe scan) - SpywareBlaster (beschermd in de achtergrond) - Ashampoo Antispyware (af en toe scan) - MalwareBytes Antispyware (af en toe scan) Firefox Browser Verder, elk bestand dat ik DL word vlak na DL automatisch gescand op Virus en Spyware met een cmd-line naar Avira en SAS op Het kan natuurlijk altijd. Maar in de laatste 12 jaar heb ik toch nog nooit een virus, trojan, spyware iets weten doen dat mijn PC onstabiel maakte, laat staan onbruikbaar. Op dat gebied ben ik wel een beetje maniakaal. Avira, Outpost en SAS zijn wel een van de betere applicaties. Als je nog HJT doet wil ik er wel eentje per PB opsturen.
Link naar reactie
Als ik beweer dat het zeker de oorzaak van malware niet is, heb ik gegronde redenen om dat te veronderstellen. Ik wil gerust een HJT log per PM aan een kenner sturen. Ik bedoel hier niet mee dat het bij een andere poster al eens niet kan zijn. Soms word malware iets te vlug als de oorzaak van alle kwaad beschuldigd. Trouwens als het malware zou zijn dan zou het al veel meer moeten voorkomen en vooral veel ergere neveneffecten moeten hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...