Ga naar inhoud

PC blokkeert in netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Hier thuis hebben we een vervelend probleem met het thuisnetwerk, wat betreft het delen van de printer. Het ligt nog al ingewikkeld, dus ik zal het proberen duidelijk uit te leggen. [b:a278414ed3]Uitleg[/b:a278414ed3] Wij hebben 4 PC's. Twee met Windows Vista Home Premium, twee met Windows 7 Ultimate, alle vier 32 bits en gekoppeld aan het zelfde netwerk. 3 PC's draadloos, één Windows Vista met een draad. Na wat instellingen in het netwerkcentrum kun je alles doen wat je wilt wat betreft delen: foto's, video's, printers etc. Tussen de Windows 7 PC's gaat dat natuurlijk nog makkelijker met de thuisgroep-functie. Maar nu het probleem: 1 Windows Vista PC (die met de draad internet ontvangt) is helemaal 'de weg kwijt'. Nadat we een nieuwe router hadden gekregen kan niemand met deze PC contact maken. Natuurlijk gekeken in alle instellingen die ik maar kon vinden, alles klopte gewoon. Waarom moeten we met die PC contact maken? Nou die heeft de printer waar via je kan printen. Zodra de andere PC's de 'probleem-PC' gevonden hebben met behulp van netwerkdetectie, lukt het niet om contact te maken. De probleem-PC kan wel andere PC's zien én bekijken wat voor bestanden ze delen. Ik ben zeker geen digibeet en kan aardig wat dingen zelf oplossen, maar dit gaat echt boven mijn verstand. Een handige neef die zelf ook nog een opleiding doet met computers heb ik ook laten kijken. Die heeft naar mijn idee flink 'onder de moterkap' gekeken, maar nee, zelfs hem lukte het niet om de probleem-PC normaal te laten functioneren. [i:a278414ed3]Alles op een rij:[/i:a278414ed3] - Alle PC's functioneren goed binnen het netwerk behalve 1 PC met Windos Vista. - Alle PC's zijn virusvrij en zijn voorzien van anti-virus, de anti-virus zit niet in de weg bij het delen binnen het netwerk. - Alleen de optie Windows Vista opnieuw installeren is nog niet uitgevoerd met de probleem-PC. - De probleem-PC is de 'hoofd-PC' als het gaat om het netwerk te beheren. - Alle simpele instellingen staan hartstikke goed, dus nee, dat is geen advies. - Alternatieven als: zet de printer bij een andere PC/ gebruik je vorige router, zie ik niet als oplossing. Ik weet dat de informatie een beetje oppervlakkig is, maar hopelijk herkent iemand een probleem hierin met uiteraard de oplossing.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...