Ga naar inhoud

GEEN toegang tot C-schijf als administrator of gebruiker


anoniem

Aanbevolen berichten

PLEASE wie kan mij helpen! Ik heb op een vreemde manier de toegang tot mijn C-schijf geheel beblokkeerd access denied (C:) (VISTA) Als wellicht administrator heb ik via de optie "delen" op mijn c-schijf alle toegangelijkheid op C geblokkeerd. Ik wilde zien of ik C kon blokkeren voor een andere gebruiker. Nadat ik dit had gedaan bleek dat ik zelf ook geentoegang meer had tot deze schijf, met als gevolg dat ik echt helemaal niks meer kan in Vista. Bij alles wat ik doe geeft ie aan dat ik hiervoor niet gemachtigd ben, tevens kan ik geen programma's meer draaien, documenten kopieren of verwijderen en zelfs niks downloaden.( omdat ik het niet mag opslaan) IK heb al enkele avonden zitten Googlen maar kan niks gelijks vnden. Je begrijpt wel dat dit een groot probleem is, wie kan mij hierbij helpen? Alvast bedankt mensen! Groetjes Bob
Link naar reactie
Ondanks het feit dat je (in Windows Vista en 7) onder een Administrator account werkt, ben je nog geen eigenaar van je eigen harde schijf. Wie dat wel is? Dat is de zgn. "[b:b42b736932]TrustedInstaller[/b:b42b736932]"..... Via de Eigenschappen (Beveiliging / Geavanceerd) van je C schijf kun je dit zien. Door aan te geven dat je b.v. de groep Administrators als eigenaar wil, zou je mogelijk het hele drama op kunnen lossen. Wel even aangeven dat je een vinkje zet voor het veld Eigenaar van onderliggende etc ., etc. om te zorgen dat dit voor de gehele schijf geldt! Er zullen wat meldingen volgen dat er een aantal bestanden niet bewerkt kunnen worden; deze zijn in gebruik. Na een herstart zijn ook deze bestanden "opgevoed". Edit: Uiteraard wel eerst even "Gebruikersaccountbeheer" uitschakelen.
Link naar reactie
Hang hem als externe schijf aan een andere pc en volg dit recept. http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7security/thread/290dfeb0-902c-4f4d-9cca-38bd4f530c82 [quote:29a964cf4a]It is possible to boot Windows with a USB flash disk but so far I haven't seen a recipe for manufacturing a flash disk that boots into Repair Mode. The only alternative I can think of is to remove the hard disk, put it inside a 2.5" USB case, then connect that case to some other Windows PC. This would allow you to run Steps 7 and 8 from my previous reply. Whether this will restore your access to the Windows folder I do not know - I have never been in this situation. Sorry, this is the best I can do. 6. Select the Command Prompt. 7. Identify the correct drive letter for your Windows installation. It could be a drive other than C: but it won't be X:. You do it by typing the commands dir C:\Win* dir D:\Win* dir E:\Win* etc. until you find the Windows folder. I will call that drive "Q:". 8. Type these commands and press Enter after each: takeown /f Q:\Windows /R /A /D Y cacls c:\Windows /E /T /G everyone:F 9. Remove the CD and reboot normally. 10. Check if you can access the folder c:\Windows.[/quote:29a964cf4a] Gezocht via: http://www.google.nl/#hl=nl&safe=off&q=%22no+access%22+%22hard+disk%22+administrator+%22removed+permissions%22&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=5636274562d7e2fd
Link naar reactie
Het lijkt erop dat het hele probleem met "rechten" te maken heeft. Sinds de introductie van Vista is dit alleen nog maar complexer geworden. Voor sommige warrige computeraars een zegen, voor de wat meer ter zake kundigen een regelrechte ramp. Dus...: zie mijn eerste reactie en maak jezelf weer eigenaar (als Eigenaar met Administrator rechten) van je eigen schijf, net als onder XP het geval was. Voorkomt een hoop gedoe... :wink:
Link naar reactie
Naar ik begrijp zit zijn hele systeem op slot.... als je echt alle rechten ("per ongeluk"..... :oops: ) weghaalt dan kun je ook in veilige mode niks meer hier aan doen. Blijkbaar hadden meer "snuggeren" dit gedaan...... en daarvan vond ik die links...... PS: Ik heb ook wel eens met de rechten gestoeid van een HD, maar dan zorg ik dat er minimaal 2 admins zijn en dat die dus als persoon ook nog handmatig aan die rechten van de schijf toegevoegd zijn. Als je dan alleen maar "iedereen" weg haalt bij de rechten van de schijf dan blijven in ieder geval minimaal 2 personen (plus de Windows administrator) over die de rechten nog hebben.
Link naar reactie
[quote:84570084db="lion"]Ondanks het feit dat je (in Windows Vista en 7) onder een Administrator account werkt, ben je nog geen eigenaar van je eigen harde schijf. Wie dat wel is? Dat is de zgn. "[b:84570084db]TrustedInstaller[/b:84570084db]"..... Via de Eigenschappen (Beveiliging / Geavanceerd) van je C schijf kun je dit zien. Door aan te geven dat je b.v. de groep Administrators als eigenaar wil, zou je mogelijk het hele drama op kunnen lossen. Wel even aangeven dat je een vinkje zet voor het veld Eigenaar van onderliggende etc ., etc. om te zorgen dat dit voor de gehele schijf geldt! Er zullen wat meldingen volgen dat er een aantal bestanden niet bewerkt kunnen worden; deze zijn in gebruik. Na een herstart zijn ook deze bestanden "opgevoed". Edit: Uiteraard wel eerst even "Gebruikersaccountbeheer" uitschakelen.[/quote:84570084db] Bedankt voor je reactie! Ik lees jullie reacties pas vandaag. Ging er eigenlijk vanuit dat ik een bericht in mijn mail zou ontvangen wanneer er reactie was geplaatst. Het klikt goed om jezelf weer eigenaar te maken, alleen mis ik bij eigenschappen het tabblad beveiliging. Deze is totaal verdwenen. Ook met de term "trustedinstaller" lijkt me dat er meer mogelijkheden zijn, ik heb zojuist al weer ruim 2 uur zitten googlen.. maar kom niet tot een oplossing. Helaas is mijn pc-engels niet zo best om deze sites te bestuderen. :( Tevens heb ik herstelpunt proberen te pakken via de vista-cd, maar dit geeft geen resultaat. Zijn er nog mogelijkheden? Nogmaals bedankt je reactie! Gr Bob
Link naar reactie
[quote:83b2fb19c7="derkdejong"]in veilige modus als administrator de boel rechtzetten? misschien weet een kenner of systeemherstel hier werkt (ik vrees niet)[/quote:83b2fb19c7] nee helaas is dit niet mogelijk, misschien als trustedinstaller zoals leon omschrijft, maar in deze modus heb ik nog nooit gewerkt. (ps. iemand anders heeft al enkele dagen geleden even gekeken in deze modus, maar weet niet precies wat hij daar heeft bekeken. bedankt voor je reactie!
Link naar reactie
[quote:629b47c026="andre@home"]Hang hem als externe schijf aan een andere pc en volg dit recept. http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7security/thread/290dfeb0-902c-4f4d-9cca-38bd4f530c82 [quote:629b47c026]It is possible to boot Windows with a USB flash disk but so far I haven't seen a recipe for manufacturing a flash disk that boots into Repair Mode. The only alternative I can think of is to remove the hard disk, put it inside a 2.5" USB case, then connect that case to some other Windows PC. This would allow you to run Steps 7 and 8 from my previous reply. Whether this will restore your access to the Windows folder I do not know - I have never been in this situation. Sorry, this is the best I can do. 6. Select the Command Prompt. 7. Identify the correct drive letter for your Windows installation. It could be a drive other than C: but it won't be X:. You do it by typing the commands dir C:\Win* dir D:\Win* dir E:\Win* etc. until you find the Windows folder. I will call that drive "Q:". 8. Type these commands and press Enter after each: takeown /f Q:\Windows /R /A /D Y cacls c:\Windows /E /T /G everyone:F 9. Remove the CD and reboot normally. 10. Check if you can access the folder c:\Windows.[/quote:629b47c026] Gezocht via: http://www.google.nl/#hl=nl&safe=off&q=%22no+access%22+%22hard+disk%22+administrator+%22removed+permissions%22&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=5636274562d7e2fd[/quote:629b47c026] Bedankt voor je bericht, ik wachte op een mail in me mailbox wanneer er een reactie zou zijn geplaatst :? Zoals jij voorsteld is een beetje mijn laatste middel, ik heb inmiddels wel zo'n casing gekocht. Het is nogal een heel verhaal, via de link van jou. Kun je niet gewoon je schijf erin plaatsen en via usb uitlezen, op me andere pc staat XP... misschien kent ie die beveiliging niet ?? Nog andere iedeen? Nogmaals bedankt! Gr Bob
Link naar reactie
De overkoepelende "heerser" TrustedInstaller verdwijnt nadat je jezelf eigenaar hebt gemaakt over je C schijf. Dit is logisch en daar hoeft je niet wakker over te liggen. Die TrustedInstaller is destijds bij de introductie van Vista ten tonele gevoerd door Microsoft omdat "Administrator" het systeem toch blijkbaar niet helemaal "dummyproof" kon maken. Op Internet is de hele procedure te vinden om de Administrator groep weer eigenaar te maken, conform XP. Ook de Windows GG van de HCC gebruikt 'm. Werkt aanzienlijk prettiger voor de meeste hobbyisten. Wat minder logisch is, is dat je tabblad beveiliging is "verdwenen". Zal hier eens induiken.
Link naar reactie
[quote:3153dd4583="andre@home"]Die verkeerde rechten blijven echt op die schijf staan, dus dat ownership moet je terugkrijgen via een reparatiemethode.... Anders zou het instellen van rechten (onder NTFS...) toch geen enkele zin hebben....[/quote:3153dd4583] Als er inderdaad iets "vernaggeld" is m.b.t. "rechten", waar het inderdaad op lijkt, dan heb je volkomen gelijk. Dit zou overigens ook het merkwaardige verdwijnen van het tabblad "Beveiliging" kunnen verklaren na het wisselen van de eigenaarsrechten van de C schijf. Er kunnen niet genoeg pleidooien worden gehouden voor het regelmatig maken van images.....! :?
Link naar reactie
[quote:f9950d1f36="2-B"]Als wellicht administrator heb ik via de optie "delen" op mijn c-schijf alle toegangelijkheid op C geblokkeerd. Ik wilde zien of ik C kon blokkeren voor een andere gebruiker. Nadat ik dit had gedaan bleek dat ik zelf ook geentoegang meer had tot deze schijf, met als gevolg dat ik echt helemaal niks meer kan in Vista. [/quote:f9950d1f36] Daarom wordt het ook wel aangeraden om voor het dagelijks gebruik, een beperkte rechten account aan te maken. Je zou de volgende hyperlinks kunnen checken [url=http://www.tipandtrick.net/2008/how-to-take-ownership-and-full-control-permissions-of-files-and-folders-in-vista/]How to Take Ownership and Full Control Permissions of Files and Folders in Vista[/url] en deze [url=http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Why-is-the-Security-tab-missing-from-my-file-and-folder-properties]Why is the Security tab missing from my file and folder properties?[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...