Ga naar inhoud

Nieuwe windows xp installatie traag


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Onlangs heb ik bij mijn ouders windows xp opnieuw geintstalleerd omdat de vorige installatie erg traag was. Deze installatie was een hele bevalling omdat er nogal wat drivers standaard ontbraken. Ik heb nu alles werkend en geupdate naar SP3. De pc is nu echter veel trager dan eerst en de hardeschijf blijft maar ratelen ondanks de schone xp installatie. Hebben jullie enig idee wat ik nu het beste kan doen? Alvast bedankt, Anman
Link naar reactie
Gooi voor de zekerheid AVG er even af. Anders wat ik ook wel eens tegen kwam waardoor een pc traag werd: een slechte video driver. Installeer de laatse van de site en kijk eens naar het effect. Verder: vink alles in msconfig uit wat je denkt dat niet aan hoort. Als je niet zeker weet of een proces aan moet blijven Google je effe of het een essentiële is. Herstarten en... ? En gooi in de map Documents en settings alle temp mappen leeg (systeem bestanden zichtbaar maken in Verkenner aanzetten bij de opties van de Verkenner )
Link naar reactie
Ik heb de zo'n diagnose tool gedraaid en die zegt dat de hd in orde is. Op zich doet hij het nu al beter, ik heb dat indexing uitgezet en ik geloof dat dat een groot verschil heeft gemaakt. Feit blijft dat ik het idee heb dat vrijwel alle apparaat drivers verouderd zijn. Is er een manier om deze vlot up te daten? Daarnaast heb ik nog een probleem met windows update. Als ik dat start dan blijft hij tot in het oneindige zoeken naar updates zonder ooit wat te vinden. Ik heb op dit moment niet het idee dat AVG het probleem is dus dat laat ik nog even staan.
Link naar reactie
[quote:1609f5cae5="anman"]Ik heb de zo'n diagnose tool gedraaid en die zegt dat de hd in orde is. Op zich doet hij het nu al beter, ik heb dat indexing uitgezet en ik geloof dat dat een groot verschil heeft gemaakt. Feit blijft dat ik het idee heb dat vrijwel alle apparaat drivers verouderd zijn. Is er een manier om deze vlot up te daten? Daarnaast heb ik nog een probleem met windows update. Als ik dat start dan blijft hij tot in het oneindige zoeken naar updates zonder ooit wat te vinden. Ik heb op dit moment niet het idee dat AVG het probleem is dus dat laat ik nog even staan.[/quote:1609f5cae5]Zoals ik al schreef zet de nieuwste video drivers er maar eens op. En kijk op de website van de moederbord fabrikant na of er nog meer driver updates zijn.
Link naar reactie
Heb je de klassieke fout gemaakt, door XP te installeren met de internetverbinding aangesloten? Doe het volgende: [b:37d6d4abfe][url=http://www.idealsoftware.nl/MBAM/]download, installeer en blijf MBAM gebruiken (KLIK)[/url][/b:37d6d4abfe] • Al meteen na de installatie wil [b:37d6d4abfe]MBAM[/b:37d6d4abfe] zijn database opwaarderen – toestaan dus. • Ook bij herhaald gebruik: eerst MBAM updaten via de tab [b:37d6d4abfe]Update[/b:37d6d4abfe]! • Start [b:37d6d4abfe]MBAM[/b:37d6d4abfe] en kies voor [b:37d6d4abfe]Snelle Scan[/b:37d6d4abfe] • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig. • Indien de scan voltooid is, klik dan op de knop [b:37d6d4abfe]OK[/b:37d6d4abfe] • Klik daarna op de knop [b:37d6d4abfe]Bekijk Resultaten[/b:37d6d4abfe] om de resultaten te zien. • Zorg ervoor, dat alles aangevinkt is. • Vervolgens klik je op: [b:37d6d4abfe]Verwijder geselecteerde[/b:37d6d4abfe] . • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. • Het log wordt automatisch bewaard door [b:37d6d4abfe]MBAM[/b:37d6d4abfe] en dat kan je terugvinden door op de tab [b:37d6d4abfe]Logs[/b:37d6d4abfe] te klikken in [b:37d6d4abfe]MBAM[/b:37d6d4abfe] . • Indien [b:37d6d4abfe]MBAM[/b:37d6d4abfe] moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven – dan telkens op [b:37d6d4abfe]OK[/b:37d6d4abfe] klikken! • Daarna zal [b:37d6d4abfe]MBAM[/b:37d6d4abfe] vragen om de Computer opnieuw op te starten - dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.[/list] En ga Avast5 als gratis antivirus gebruiken; dit is momenteel het beste alternatief! http://download.cnet.com/Avast-Free-Antivirus/3000-2239_4-10019223.html?part=dl-85737&subj=dl&tag=button Na installatie met alle opties/regitratie/updaten een volledige systeemscan doen!
Link naar reactie
>Heb je de klassieke fout gemaakt, door XP te installeren met de internetverbinding aangesloten? < ik heb al talloze keren een xp-installatie gedaan, maar nog nooit gemerkt dat dát (deze) problemen zou opleveren... vooral ook omdat update problemen blijft geven, ondanks nieuwe drivers en goed geteste hd, lijkt er iets mis met windows zelf. dat gebeurt wel een doodenkele keer, en dan is het naar mijn ervaring verstandig om de installatie over te doen. zorg ervoor dat tijdens de installatie geen randapparaten zijn aangesloten, verwijder evt pci-kaarten en (als je meerdere reepjes geheugen hebt) laat één reepje zitten. na de kale installatie, eerst sp3 erop, dan de reeds gedownloade drivers en dan pas de updates aanzetten. is dat gedaan, dan de evt geheugen en pci-kaartjes weer bijsteken. en voor randapparatuur: altijd eerst de software installeren en pas aansluiten als dat van de software mag.
Link naar reactie
Ik heb dat programma laten draaien en geen kwaadaardige objecten gevonden. Daarnaast heb ik avast geinstalleerd en lijkt alles nu redelijk te werken. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om de installatie over te doen:oops: en het werkt nu redelijk. Mochten er toch nog problemen komen dan zien we dan wel weer verder. Bedankt voor jullie hulp.
Link naar reactie
Defragmeteren wil ook nog wel eens helpen tegen ratelen. Eens met het bovenstaande; soms moet je gewoon opnieuw beginnen na het installeren van windows. Ik installeer zelf weleens een verkeerde driver oid, dan begin ik daarna gewoon helemaal opnieuw. Als het goed is in een uurtje gepiept. Beter nu dan over een half jaar als als je software er op staat :wink: . Voor je begint alles op cd/usb/andere schijf zetten: moederbord drivers grafische drivers geluidsdrivers In mijn ervaring ook in die volgorde installeren. Internet kun je gerust aanlaten tijdens de installatie, voordeel is dat dan je pc je internet "herkent". Wel meteen IE6 updaten naar IE8 en er niet mee surfen voor deze is geupdate(!). (Zelf pas meteen een trojan te pakken door te googlen naar een specifieke dell driver).
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:cfb9c52a91="anman"]Hallo, Onlangs heb ik bij mijn ouders windows xp opnieuw geintstalleerd omdat de vorige installatie erg traag was. Deze installatie was een hele bevalling omdat er nogal wat drivers standaard ontbraken. Ik heb nu alles werkend en geupdate naar SP3. De pc is nu echter veel trager dan eerst en de hardeschijf blijft maar ratelen ondanks de schone xp installatie. Hebben jullie enig idee wat ik nu het beste kan doen? Alvast bedankt, Anman[/quote:cfb9c52a91] wels een geprobeerd op je p.c echt schoon te maken ik bedoel even uitblaze met compressor WEL VOORZICHTIG NATUURLIJK ik heb al deze ellende ook gehad en alles geprobeerd na een letterlijke schoonmaak beurt dus nergens last meer van he dat ratelen bij mij kwas naar mijn idee van al die stof in mijn p.c haar ventilatoren die zich in de 4 jaar zich hebben opgehoopt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...