Ga naar inhoud

Bureaublad snelkoppeling in Vista Home Basic


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik was vanmiddag bij een kennis die Gmail gebruikt. Ze start dit op door eerst de startpagina te laden en vervolgens Gmail aan te klikken. Ik wilde snel even een snelkoppeling op het bureaublad maken maar tot mijn verbazing kwam er na een klik met de rechtermuisknop op het bureaublad alleen de optie "map" te voorschijn. Dus een snelkoppeling maken is geen optie. Ze gebruikt Vista Home Basic waar ik geen enkele ervaring mee heb. Ik ben gewend dat er een hele serie opties verschijnen na een rechtermuisklik. Werkt dit niet in de Basic versie? En weet iemand misschien hoe ik dan een snelkoppeling kan realiseren op het bureaublad? Vanuit de verkenner slepen o.i.d. is in dit geval natuurlijk geen optie.
Link naar reactie
[quote:c206f269f3="gerardb"]Ja inderdaad, gebruik ik zelf ook maar helaas werkt zij met IE maar toch bedankt voor de tip. Overigens ben ik ook wel erg benieuwd of de door mij genoemde mogelijkheid inderdaad ontbreekt in de Basic versie of dat er iets anders aan de hand is.[/quote:c206f269f3] maar als die kennis ook gewoon FF gebruikt in plaats van IE . dan is het toch opgelost
Link naar reactie
Het antwoord van bsa100 vind ik eigenlijk geen antwoord want IE is het probleem niet! Die van Derk had ik zelf ook al bedacht maar dit lukt niet, trouwens ook op mijn eigen pc niet. Als ik rechts klik op de favoriet en kies voor kopiëren dan is vervolgens op het bureaublad de optie 'Plakken' lichtgrijs, dus niet benaderbaar. Slepen lukt trouwens ook niet. De oplossing van Rosturp moet ik t.z.t uitproberen, kom niet dagelijks bij die kennis over de vloer.
Link naar reactie
Derk, bedankt voor de moeite maar zoals het vaak gaat in zulke gevallen: het is bij een kennis en dus niet gelijk te proberen. Daarbij komt nog dat zij werkt met Vista Home Basic en ik zelf met Windows 7 Home Edition. Bij mij lukt het overigens ook niet vanuit de verkenner maar gelukkig heb ik het probleem ook niet! Zij is er overigens zo aan gewend dat het mij waarschijnlijk meer stoort dan haar...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...