Ga naar inhoud

Inloggen met Windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik mijn PC met Windows 7 Ultimate opstart (of herstart), start deze op met gebruiker Administrator. Die moet ik dan vervolgens afmelden, waarna ik op het 2e icoon WIM kan drukken om weer op te starten met mijn eigen buroblad etc. Ik sta zelf (WIM) als administrator genoteerd, dus ik snap niet hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat de PC gewoon ineens opstart in mijn eigen gebruikers-account. Het vinkje bij instellingen gebruikers om in te moeten loggen met password etc. is niet aangevinkt. M.i. is gebruiker Administrator helemaal niet nodig, maar ik durf hem niet zomaar te verwijderen. Wie weet de oplossing?
Link naar reactie
Bij mijn weten kun je het eerste Administrator account dat aangemaakt is tijdens de installatie, niet verwijderen. Wel zou je deze kunnen in- of uitschakelen. Info daarover is onder andere te vinden in deze hyperlink [url=http://www.websonic.nl/pctips/windows7/administratoraccountactiveren.php]Windows 7 - Administrator account activeren.[/url] Hoe je automatisch kunt inloggen met een ander account, kun je onder andere vinden in deze hyperlink [url=http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/make-windows-vista-log-on-automatically/]Make Windows 7 or Vista Log On Automatically.[/url]
Link naar reactie
Het is veiliger om een 2e admin account te hebben.... als je alleen Wim hebt en die raakt corrupt heb je een grotere irritatie dan nu je nu hebt... nl dat je nergens meer in kunt loggen.... :oops: Zelfs misschien in veilige mode niet meer want daar verschijnt normaliter de Administrator inlog standaard wel maar niet meer als je hem weg haalt (als het kan...). Dan heb je dus pas een echt probleem... PS: ik heb vaak zelfs nog een extra admin account... to be sure ....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...