Ga naar inhoud

Buroblad iconen komen pas na 2 minuten.


Aanbevolen berichten

Mijn systeem draait met XP. Vandaag heb ik met Regcure het register opgeschoond waardoor het weer flitsend draait. Echter is er een merkwaardigheid. Na de start komt snel het buroblad. Dan duurt het echter nog ca 2minuten voordat de burobladiconen erop staan. Daarna werkt het systeem flitsend en perfect. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze 2 minuten kan terugzetten? In deze deze 2 minuten zijn er bijna geen disktransfers te zien. Helaas heb ik de herstelpunten al opgeruimd. b.v.d. K. Mol
Link naar reactie
Bedankt voor de reactie. Ja, dat was niet handig om de herstelpunten op te ruimen. Ik ben niet helemaal volledig geweest. Naast Regcure heb ik ook Registry Mechanic en Regvac registry cleaner gebruikt. Deze drie gebruik ik al tijden en ruimen met elkaar een heleboel op. Tot op heden nog geen problemen mee gehad. De eerste twee hebben inderdaad een restore mogelijk. Deze heb ik uitgevoerd, maar geven helaas geen verbetering. Zijn er mogelijk nog andere dingen waar ik naar kan kijken? b.v.d. K. Mol
Link naar reactie
Ik heb weinig vertrouwen in registry cleaners. Ze veroorzaken eigenlijk altijd meer problemen dan ze oplossen. De pest is, dat je vaak pas later merkt, dat er iets mis is. Je zal de eerste niet zijn, die zijn windows om zeep helpt. Ik heb evenmin vertrouwen in systeemherstel. Het is aardig om wat uit te proberen, en daarna de boel te kunnen herstellen. Maar het is absoluut geen vervanging voor een goede (image) backup.
Link naar reactie
http://en.wikipedia.org/wiki/Registry_cleaner Nogal wat nadelen inderdaad. Voordat je aan een registry cleaner begint altijd je registry als aparte .reg opslaan. Systeemherstel ben ik positiever over dan gerben. Rectelijk windows vista pc gehad waar het register was beschadigd. Vervolgens via de OEM cd systeemherstel aangeklikt en 5 minuten later was alles weer prima in orde.
Link naar reactie
Mijn vertrouwen in registercleaners is aardig teruggelopen. Wat dat betreft ben ik het wel met Gerben eens. Ook v.w.b. herstelpunten heb ik geen beste ervaringen met XP. Meer dan 50% van de pogingen om er een onder XP terug te krijgen mislukken bij mij. En nog meer als het gaat over herstelpunten die door XP zelf zijn aangemaakt. Hebben julllie ook deze ervaring? Hoe komt dit toch? Betere resultaten heb ik als ik gebruik maakt van de ERD commander of een mini XP systeem vanaf de Hiren boot CD. m.v.g. K. Mol
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Willen jullie meetellen ? 10 jaar XP, 2 jaar Vista. Altijd regleaners gebruikt (2 tot 3x per week), maar niet deze die plots veel meer "kunnen" opkuisen dan andere. Dus ik zou grofweg zeggen de veilige soort. En dan ook niet alles aanvinken. Dus nooit een probleem mee gehad. Gebruik voor het ogenblik Registry Fix. Het register opkuis gedeelte van CCleaner betrouw ik niet. Wil blijkbaar veel meer opkuisen dan RegistryFix Herstelpunten al een aantal malen gebruikt. Helpt wel niet bij alle problemen.
Link naar reactie
Onder Win95 en zo had je ERU.exe (emergency rescue utility). Werkte perfect. Voordat je een verse software install deed effe snel draaien, 10s werk en dan software installeren? Bevalt de software niet .. dan uninstall en even de register backup terug zetten. Weer je regsiter schoon.... dat werkte z supersnel....kan geen cleaner tegenop. Ik heb het ook niet op registry cleaners, ik lees op de diverse fora meer problemen dan voordelen.... Zelf maak ik tegenwoordig een image net als Gerben. Ik moet nog eens zoeken naar een goed ERU vervanger voor XP, is er nooit van gekomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...