Ga naar inhoud

PC start wel op maar geeft grijs scherm


Aanbevolen berichten

Elke keer als ik een nieuw programma heb geinstalleerd of er een nieuwe update is geplaatst gebeurt het volgende: ik start de pc met W7, alle schermen zijn normaal (ook "welkom") , dan verschijnt een grijs scherm. De muis laat zich zien. ctrl-alt-del geeft de mogelijkheden, en dan lieks ik opnieuw starten. Soms gaat dat in een keer goed, soms moet dat drie of vier keer. Pas dan verschijnt de desktop met iconen, achtergrond etc. en werkt alles normaal. Wat is er aan d ehand? Hoe los ik dit op?
Link naar reactie
Voer eens een Memtest 86+ uit. Te downloaden van Internet, op een cd zetten en daarmee booten. Het kan ook een probleem aan je HD zijn, niet zo waarschijnlijk, maar download van de fabrikant een HD tester en draai die. Gewoon om uit te sluiten. Dan kun je ook nog overwegen om Windows over Windows te installeren. Ontstof je computer en videokaart en kijk of alle pluggen goed in de slots zijn geduwd. Het kan ook de videokaart zelf zijn. Als er een aparte kaart in zit, eruit nemen, en de video aansluiting van het MOBO gebruiken. Kijken of het over is. Intermitterende fouten zijn moeilijk op te zoeken... perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...