Ga naar inhoud

piepje bij opstarten ....


Aanbevolen berichten

Ik heb probleem met mijn pc .als ik hem aan doen hoor ik 1 piepje bij opstarten en komt Windows balk dan gaat hij uitvallen en opnieuw opstarten. ik heb geprobeerd de oorzaak achter te halen door geheugen op andere pc te testen en was in orde. videokaart en dvd rw los gehaald en probleem blijf het zelfde. ik kan in veilig modus komen als ik op administrator klikken en niet op gebruiker . pc draait op xp pro ,intel p4,moederbord Asus P5GZ-MX Ik hoop iemand hiermee kan helpen vriendelijke groet
Link naar reactie
geen piepjes Kortsluiting, geen voeding, defecte CPU/moederbord, losse kaarten een piep Alles is Ok twee piepjes POST/CMOS fout een lange + een korte Moederbord probleem een lange + twee korte Video probleem drie lange Toetsenbord probleem voortdurende lange Geheugen storing voortdurend hoog/laag Oververhitting Hier een overzicht wellicht kun je hier je probleem in vinden. Zoniet vertel me dan even precies wat je hoort.
Link naar reactie
Wanneer u Windows start, loopt de computer vast nadat het scherm met het Windows-logo is verschenen. Een computer met Windows 95 start wellicht naar behoren als u op F8 drukt (of op CTRL voor Windows 98) wanneer het bericht 'Bezig met starten van Windows' verschijnt en u Bevestiging van elke stap kiest in het opstartmenu. Vervolgens drukt u bij elke vraag op J. [b:c3ea2e6b4e]OPMERKING:[/b:c3ea2e6b4e] als u de Microsoft Knowledge Base nog doelgerichter wilt doorzoeken, geeft u aanvullende trefwoorden op die specifiek betrekking hebben op uw probleem. Als u op zoek bent naar informatie voor het oplossen van problemen die niet in dit artikel worden genoemd, is het raadzaam nogmaals de Microsoft Knowledge Base te doorzoeken met behulp van de trefwoorden die in het volgende Microsoft Knowledge Base-artikel zijn opgenomen: 242450 (http://support.microsoft.com/kb/242450/NL/ ) De Microsoft Knowledge Base doorzoeken met behulp van trefwoorden [u:c3ea2e6b4e]Oorzaak[/u:c3ea2e6b4e] Dit probleem kan worden veroorzaakt door een van de volgende situaties: Onder... Dit probleem kan worden veroorzaakt door een van de volgende situaties: * Onder het scherm met het Windows-logo wordt mogelijk een waarschuwingsscherm van een antivirusprogramma weergegeven. Dit kan gebeuren als Windows een antivirusprogramma laadt vanuit het bestand Autoexec.bat om automatisch een viruscontrole uit te voeren. Het antivirusprogramma neemt waar dat het bestand Command.com is gewijzigd als resultaat van de Windows-installatie en pauzeert de computer om u te waarschuwen en te wachten op invoer. * De beeldschermadapter die in uw computer is geïnstalleerd, verwerkt de wisseling van de beeldschermmodus die optreedt wanneer het scherm met het Windows-logo wordt weergegeven, niet naar behoren. Deze wisseling van de beeldschermmodus treedt niet op als u Bevestiging van elke stap kiest in het opstartmenu, omdat in dat geval het scherm met het Windows-logo niet wordt weergegeven. [b:c3ea2e6b4e]OPMERKING:[/b:c3ea2e6b4e] dit is een bekend probleem bij de beeldschermadapter ATI Graphics Ultra Pro (Mach32). [u:c3ea2e6b4e]Oplossing[/u:c3ea2e6b4e] Ga als volgt te werk om dit probleem te omzeilen: Controleer of een antivirusp... Ga als volgt te werk om dit probleem te omzeilen: 1. Controleer of een antivirusprogramma wordt uitgevoerd door tijdens het opstarten op ESC te drukken om het scherm met het Windows-logo te sluiten. Als een antivirusprogramma wordt uitgevoerd, kunt u vanuit dit scherm met het antivirusprogramma werken. Kies indien mogelijk de optie waarmee het antivirusprogramma beschadigde bestanden bijwerkt. Dit voorkomt in het vervolg dat het opstarten wordt onderbroken wanneer u Windows opstart. Als geen antivirusprogramma wordt uitgevoerd, gaat u verder met de volgende stap. 2. Schakel het scherm met het Windows-logo uit. Hiertoe voegt u de volgende regel toe aan de sectie [Options] in het bestand Msdos.sys: Logo=0 Als u meer informatie wilt over de wijze waarop u het bestand Msdos.sys kunt wijzigen, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base: 118579 (http://support.microsoft.com/kb/118579/ ) Contents of the Windows Msdos.sys File [b:c3ea2e6b4e]BELANGRIJK:[/b:c3ea2e6b4e] via deze methode wordt het logo-scherm permanent uitgeschakeld. Als u het scherm met het Windows-logo uitschakelt en als het probleem hierdoor wordt opgelost, neemt u contact op met de fabrikant van de beeldschermadapter voor meer informatie over dit probleem. Mogelijk kunt u de beeldschermadapter opnieuw configureren zodat dit probleem niet meer optreedt wanneer het scherm met het Windows-logo wordt weergegeven. [u:c3ea2e6b4e]Meer informatie[/u:c3ea2e6b4e] De volgende antivirusprogramma's kunnen ervoor zorgen dat de computer vastloopt... De volgende antivirusprogramma's kunnen ervoor zorgen dat de computer vastloopt nadat het scherm met het Windows-logo werd weergegeven: [b:c3ea2e6b4e] * Microsoft Anti-Virus * Norton Anti-Virus * Central Point Anti-Virus [/b:c3ea2e6b4e]
Link naar reactie
[quote:f46ab0f155="sander10"]Bedankt DennisComputerBoy voor jou inzet jou advies heb ik gevolgd. Ik heb via veilige modus herstelpunt gedaan en de pc werkt weer normaal[/quote:f46ab0f155]Ik lees een heleboel copy-paste, maar nergens iets van een herstelpunt. Volgens mij is het [b:f46ab0f155]Tirm[/b:f46ab0f155] die schreef:[quote:f46ab0f155="Tirm"]Dan kan je ook opteren voor Laatst bekende goed werkende configuratie of een herstelpunt terugzetten[/quote:f46ab0f155]
Link naar reactie
[quote:51258136d9="Rosturp"][quote:51258136d9="sander10"]Bedankt DennisComputerBoy voor jou inzet jou advies heb ik gevolgd. Ik heb via veilige modus herstelpunt gedaan en de pc werkt weer normaal[/quote:51258136d9]Ik lees een heleboel copy-paste, maar nergens iets van een herstelpunt. Volgens mij is het [b:51258136d9]Tirm[/b:51258136d9] die schreef:[quote:51258136d9="Tirm"]Dan kan je ook opteren voor Laatst bekende goed werkende configuratie of een herstelpunt terugzetten[/quote:51258136d9][/quote:51258136d9] En wat wil je er mee berijken :) ? Aangezien ik eht uitgebreider heb uitgelegt :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...