Ga naar inhoud

engelse XP op nieuwe pc met problemen


Aanbevolen berichten

Sinds heel kort heb ik een nieuwe pc met een engelstalige XP. Hier en daar toch wat problemen, en zo heb ik zitten hannessen met opstarten omdat er nog een administrator-schermpje bij kwam. Bij afsluiten bv. zie ik dan dit: [img:029da6b805]http://i29.tinypic.com/2qnts0o.jpg[/img:029da6b805] terwijl het toch allemaal eenvoudiger moet kunnen . iemand die me de weg wijst in settings >control panel > user accounts instellingen? Het is in het Nederlands allemaal hetzelfde, maar dat heb ik dus niet meer in de pc.
Link naar reactie
En wat is dan je eigenlijke vraag? Om de administrator uit je startscherm te krijgen: - Open het register - Ga naar [i:76c9e58fbb]HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList[/i:76c9e58fbb] - Als hier al 'Administrator' staat, verander dan de waarde in [i:76c9e58fbb]0[/i:76c9e58fbb] Als 'Administrator' er nog niet staat: - Klik aan de rechterkant met de rechter muisknop en kies 'new - DWord' - Als naam vul je in [i:76c9e58fbb]Administrator[/i:76c9e58fbb] - Als waarde [i:76c9e58fbb]0[/i:76c9e58fbb] (om de gebruiker te verbergen, [i:76c9e58fbb]1[/i:76c9e58fbb] om juist weer te geven) Als je aangeeft wat je verder beoogt dan kan ik eventueel wel verder helpen.
Link naar reactie
Dat is het "[i:a8e2811697]Klassieke afsluitingsvenster[/i:a8e2811697]" http://support.microsoft.com/kb/291559/nl Gebruik je een Wachtwoord? Heb je dus in je Gebruikersaccount de optie "Het welkomstvenster gebruiken" aangevinkt? Wel een WW, maar toch automatisch doorstarten, zoek dan in het forum op: control userpasswords2
Link naar reactie
sorry, er ging wat mis met de volgorde, die te grote printscreen ontsnapte mij a.h.w.Hier gaan we dan: @ stibe 1973 de verandering in het register heb ik aangebracht, maar lijkt vooralsnog niks te doen. Er was geen administartor, die heb ik gemaakt, waarde 0. @ Rosturp: zie prent hierboven, ik weet niet goed wat ik hier kan/mag veranderen, alles is in het Engels, zelfs de maten in Word in duimen i.p.v. millimeters. Wat ik dus weer zou willen is opstarten pc zonder nog eens ok te hoeven doen. Ik heb ook geen wachtwoord ingevoerd, en er zijn geen andere accounts.
Link naar reactie
Was de voorgaande (Nederlandse) versie mogelijk XP home? Deze versie is XP Pro. Wat je kunt doen is de Administrator account van een wachtwoord voorzien: - klik op 'Administrator' - klik op 'set password' (of create password) - Volg de aanwijzingen - Daarna ga je naar 'Start - run' (of Windowstoets +R) - type [i:0b0f50152e]control userpasswords2[/i:0b0f50152e] en klik ok - Haal het vinkje weg en klik 'apply' - voer het administrator wachtwoord tweemaal onder elkaar in en klik ok. Als het systeem nu opnieuw start zal het welkomstscherm niet meer getoond worden. Verder is volgens mij de weergave van het systeem 'Windows Classic' Om dit (indien gewenst) aan te passen: - Ga naar 'control Panel - Display' - Kies bij 'Theme' voor 'Windows XP' Systeem wordt hiermee wel iets trager dan weergave met de classic variant. Als we toch bezig zijn: - Ga naar 'control Panel - country settings' (of vergelijkbaar; met zo'n wereldbolletje) - Selecteer daar 'Nederlands' (of dutch). Zo heb je weer Nederlandse maateenheden terug.
Link naar reactie
antwoord op " Was de voorgaande (Nederlandse) versie mogelijk XP home? Deze versie is XP Pro. Wat je kunt doen is de Administrator account van een wachtwoord voorzien: - klik op 'Administrator' - klik op 'set password' (of create password) - Volg de aanwijzingen" Antwoord= Nee, er heeft geen andere XP op deze nieuwe Azerty-pc gezeten En met " klik op Administrator" ben ik nog niet goed weg gekomen. antwoord op - " Daarna ga je naar 'Start - run' (of Windowstoets +R) - type control userpasswords2 en klik ok - Haal het vinkje weg en klik 'apply' - voer het administrator wachtwoord tweemaal onder elkaar in en klik ok. Als het systeem nu opnieuw start zal het welkomstscherm niet meer getoond worden. " Antwoord = toen kon ik de pc helemaal niet meer opstarten. Via V.M. systeemherstel gedaan, en toen ging het wel. Start weliswaar in klassieke modus op maar er moet wel 1 x ok geklikt worden. Niet zo erg, aangezien ik al bang was de pc na 48 u al weer ergens heen te brengen... alinea 3: Verder is volgens mij de weergave van het systeem 'Windows Classic' Om dit (indien gewenst) aan te passen: - Ga naar 'control Panel - Display' - Kies bij 'Theme' voor 'Windows XP' Systeem wordt hiermee wel iets trager dan weergave met de classic variant. Antwoord = Het klopt dat de weergave " Windows Klassiek" is, dat laat ik maar even zo. laatste alinea 4: Als we toch bezig zijn: - " Ga naar 'control Panel - country settings' (of vergelijkbaar; met zo'n wereldbolletje) - Selecteer daar 'Nederlands' (of dutch). Zo heb je weer Nederlandse maateenheden terug." Antwoord = Voor een del heb ik Nederlands terug (in word, excel en zo) Niet in Outlook Express, klok, maten in word van alinea's, etiketten etc. Voorlopig red ik mij daar mee. Toetsenbord staat ook weer op Engels-Amerikaans. Alvast h'e'el veel dank (hoe krijg ik die accenten op de letter e goed? dat wordt een nieuwe vraag op het forum.Wat een gedoe.)
Link naar reactie
[quote:4c00e16108="f.j.stols"]@ Rosturp: zie prent hierboven, ik weet niet goed wat ik hier kan/mag veranderen, alles is in het Engels[/quote:4c00e16108] [img:4c00e16108]http://i27.tinypic.com/2v9aff7.png[/img:4c00e16108] [quote:4c00e16108="f.j.stols"]Toetsenbord staat ook weer op Engels-Amerikaans. Alvast h'e'el veel dank (hoe krijg ik die accenten op de letter e goed? dat wordt een nieuwe vraag op het forum.Wat een gedoe.)[/quote:4c00e16108] De toetsenbordindeling 'Verenigde Staten - internationaal' gebruiken in Windows XP http://support.microsoft.com/kb/306560/nl Start --> Run --> [b:4c00e16108]intl.cpl --> OK[/b:4c00e16108] --> tabblad Talen --> knop Details Taal - Nederlands --> Toetsenbord - Verenigde Staten (Internationaal) [img:4c00e16108]http://i31.tinypic.com/2qcq9hk.png[/img:4c00e16108] Waarom dan naar een Engelse versie overgegaan?
Link naar reactie
Dat was eindeloos zoeken, opnieuw starten (gaat nu héél vlug) en nog eens kijken. probleem is dat de Engelse configuratie er hier en daar heel anders uitziet. Uiteindelijk moest ik bij toetsenbord Engels/Engels weg doen, en bij Amerikaans ook engels, zodat daar Dutch overbleef (als ik het goed onthouden heb) Heel veel dank hiervoor.Op een nederlandse XP lijkt het iets eenvoudiger. En ik heb een Engelse XP omdat ik oorspronkelijk een originele Microsoft-cd wilde hebben en die waren er alleen nog maar in Engels.Bij nader inzien is toen die Engelse XP door hen in een nieuwe pc gezet, vandaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...