Ga naar inhoud

Computer uit zichzelf uit slaapstand


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb thuis 3pc's, die ik altijd op slaapstand zet. 1 laptop met Windows 7 32 bit 1 dekstop met Windows 7 64 bit 1 server met Windows 7 32 bit. Nu heb ik al geruime tijd een vreemd probleem, de laptop en desktop komen zonder reden uit slaapstand op vreemde tijden.(ook niet synchroon met elkaar). Gebeurt vaak dat ik wakker word en me desktop staat te draaien (met als gevolg dat me pa gewoon de stekker er uit trekt :evil: ). Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals in de bios alle "Power on by..." instellingen uit te zetten. Ook gedacht aan virussen etc, heb ik nooit last van. Heeft iemand anders ook dit probleem, en mogelijk een oplossing? Word nl erg irritant. (geen oplossingen als "zet em gewoon helemaal uit".)
Link naar reactie
De 'power On' states in het bios zijn om het systeem vanuit een uitgeschakelde positie in te schakelen. Je dient de oplossing te zoeken in 'energiebeheer' binnen Windows. Meestal kan een netwerk-activiteit het systeem uit slaapstand halen, maar het is ook mogelijk dat een programma wat op de achtergrond draait of via taakplanner gestart wordt het systeem activeert. In de geavanceerde instellingen van energiebeheer: - ga naar 'Slaapstand - Activeringstimers toestaan' en zet deze op 'Uitschakelen'. - Laat de muis en de netwerkverbinding de slaap niet verstoren: - Klik met de rechter muisknop op 'Deze Computer', kies 'eigenschappen' - Ga naar 'apparaatbeheer' - dubbelklik op de muis en ga naar het tabblad 'energiebeheer' - haal het vinkje weg bij 'Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen' - doe dit ook bij de netwerkadapter(s)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...