Ga naar inhoud

Opstartherstel na windows update


Aanbevolen berichten

Pas een schone installatie gedaan van Windows 7. Activeren geen probleem, computer start gewoon op, niets aan de hand zou je zeggen. maar zodra ik windows update heb uitgevoerd en alle updates (meer dan 30) heb geinstalleerd kom ik na het herstarten niet meer in Windows. Het hulpprogramma opstartherstel komt dan in beeld en ik kan dan mijn computer laten herstellen, maar na 3 pogingen krijg ik dan de melding dat Windows niet hersteld kan worden. Nu heb ik een systeemkopie gemaakt van de C schijf net na de Windows 7 installatie en kan ik dus simpel terug naar een werkende Windows. Windows update gebruik ik nu maar even niet meer dan blijft mijn computer het in ieder geval doen. Is dit probleem op te lossen? Ik heb mijn bios ook al geupdate maar dat lost het probleem niet op.
Link naar reactie
[quote:74427580fb="Cor vd H"]Pas een schone installatie gedaan van Windows 7. Activeren geen probleem, computer start gewoon op, niets aan de hand zou je zeggen. [/quote:74427580fb] Over het algemeen is het ongebruikelijk om Windows direct na het voltooien van de installatie te activeren. Dat doe je meestal als deze enkele weken goed heeft gefunctioneerd. Gaat het hier om de 32- of 64 bit versie? [quote:74427580fb="Cor vd H"]maar zodra ik windows update heb uitgevoerd en alle updates (meer dan 30) heb geinstalleerd kom ik na het herstarten niet meer in Windows. [/quote:74427580fb] Het is belangrijk te weten om welke updates het gaat. Zo zijn de beveiligingsupdates belangrijk om veilig te kunnen internetten. En dus ook om veilig te kunnen internetbankieren. De belangrijke- en aanbevolen zou je ook zonder problemen moeten kunnen installeren. Alleen de optionele updates zijn niet noodzakelijk om te installeren. Zou het kunnen zijn dat om een optionele video driver gaat. In dat geval zou je deze beter niet meer kunnen installeren. Zou je verder nog kunnen melden op welk merk/type PC/Laptop je dit Windows 7 probleem vaststelt? En welke Windows versie er origineel opstond. Check eventueel op de [url=http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/default.aspx]Windows 7 Compatibility Center.[/url] En had je in de vorige Windows versie nog de [url=http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15&displaylang=en]Windows 7 Upgrade Advisor[/url] gedraaid?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het heeft even geduurd maar het probleem is opgelost. Back-up van alle belangrijke mappen en bestanden gemaakt op externe schijf. Daarna op de twee harde schijven in mijn pc alle partities verwijdert en deze opnieuw aangemaakt. vervolgens deze langzaam geformatteerd, daarna windows opnieuw geïnstalleerd. Windows update en al mijn andere software doen het nu weer perfect.
Link naar reactie
[quote:dec62bb058="Cor vd H"]Het heeft even geduurd maar het probleem is opgelost. [/quote:dec62bb058] Mooi dat het opgelost is door een nieuwe Windows installatie. Maar ben je er al achter gekomen aan welke Windows update het lag? Of heb je gewoon de optionele updates achterwege gelaten? Heb je ten opzichte van je eerste schone Windows 7 installatie wellicht iets anders gedaan? [quote:dec62bb058="Cor vd H"] Nu heb ik een systeemkopie gemaakt van de C schijf net na de Windows 7 installatie en kan ik dus simpel terug naar een werkende Windows. [/quote:dec62bb058] Bedoel je dat je een [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Image]image[/url] had gemaakt van je Windows 7 systeem partitie? Als die niet meer in orde is, dan kun je beter als je nieuwe Windows installatie een paar weken goed blijf functioneren, een nieuwe image maken.
Link naar reactie
[quote:12d32f6395]Maar ben je er al achter gekomen aan welke Windows update het lag?[/quote:12d32f6395]Nee, maar ik heb een tijdje geleden geprobeerd een dualboot te maken met vista / 7. Dat is waarschijnlijk niet helemaal goed gegaan. Nu gewoon alleen windows 7 erop gezet en alle updates geïnstalleerd en nu blijft de computer het perfect doen. Ik heb nu wel een nieuwe systeemkopie gemaakt en de oude weggegooid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...