Ga naar inhoud

Mediacenter van vista reageert erg traag


Aanbevolen berichten

Na jaren van afwezigheid heb ik weer eens een vraag voor dit forum. Ik heb een Asus F3U laptop (AMD 1,8Ghz, 2GB) Hierop staat standaard Vista home premium. Nu wil ik met een USB DVB-T ontvanger TV kijken in Mediacenter. Mediacenter opstarten gaat goed, maar dan wordt het heel erg traag. Als ik met de pijltjes of de muis naar het TV menu wil duurt het soms wel een halve minuut of langer voordat er iets gebeurt. Als je dan een optie aanklikt moet ik weer heel lang wachten. Op mijn Dell Vostro desktop (Penthium4 2GHz 2GB) heb ik geen problemen met dezelfde versie van Vista en dezelfde DVB-T ontvanger. Die reageert wel meteen op ieder commando. Verder werkt de Laptop wel goed en redelijk vlot. Iemand een idee wat er aan de hand is?
Link naar reactie
[quote:55a590ccfc="Jeroen-1983"]Gisteren nog eens de laptop opgeschoond door alle overbodige programma's uit te schakelen en het register te cleanen met CCleaner. Mediacenter reageert nogsteeds bijna niet. Het maakt trouwens niet uit of de DVB-T stick wel of niet aangesloten is.[/quote:55a590ccfc] je kan wel je topic omhoog schoppen . maar je moet toch even nadenken dat dat dit forum door zeer veel amateur computervanaten wordt gebruikt . en als jouw vraag net niet wotdt beantwoord . dan heb je pech . dus geduld . of ga met je probleem naar een computerzaak cq helpdesk
Link naar reactie
lekker vriendelijk antwoord zeg. :evil: Is dit omdat ik verder niet actief meer ben op dit forum? Vroeger was ik dagelijks actief hier, maar onder een andere naam die ik niet meer weet. Nu ben ik al jaren niet echt meer met computer bezig dus heb ik af en toe wat hulp nodig. Vroeger werd ik meestal goed geholpen hier....... Ontopic: Ik geef alleen aan wat ik gisterenavond zelf nog heb geprobeerd in de hoop dat het duidelijker zou worden.
Link naar reactie
Trek het je niet aan, blijkbaar met het verkeerde been uit bed gestapt, misschien moeten we hem maar even terugstoppen... Wanneer je dit doet kan je eens de taakmanager openen en zien welke processen veel cpu/geheugen capaciteit gebruiken? Dan zie je de bron die de boel vertraagd, check op de andere laptop hoe de belasting van het cpu/geheugen is.
Link naar reactie
Net even geprobeerd. Tijdens het gebruik van Mediacenter schiet het CPU gebruik naar bijna 100%. Taakbeheer starten lukt dan zelfs bijna niet. Als ik Mediacenter afgesloten heb is er niets meer aan de hand. Omdat ik tijdens Mediacenter eigenlijk niet echt in taakbehaar kan komen weet ik ook niet of andere processen de boel vertragen. Hierbij het gebruik tijdens Mediacenter: [img:63519d04dd]http://img101.imageshack.us/img101/1593/naamloostzf.jpg[/img:63519d04dd]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...