Ga naar inhoud

Directories verwijderen


Aanbevolen berichten

In de (goede ?) oude MSDOS tijd kon je met programma's zoals bijvoorbeeld Deltree complete directories verwijderen (hoe groot en ingewikkeld ook !!!). Inmiddels schijnt eigen beheer op je eigen computer zwaar verboden te zijn. "Waarom zo negatief ?"... Hmmm..., er staat nu (onder mijn besturingssysteem: Windows 7) op C: een directory: [b:adc9e4feeb]windows.old.000[/b:adc9e4feeb]. Deze is met geen mogelijkheid te verwijderen ! Toch wil ik hem weg hebben... Gaan er daarbij zaken mis ? Dan zet ik desnoods Windows 7 wel weer helemaal opnieuw op ! ('k Heb partities, dus het kost dan slechts wat tijd, meer niet). Maarrr, maaaaarrr... het is toch eigenlijk aan de andere kant van de gekke dat je zo'n directory niet verwijderen kunt, toch ? Zijn hier nu geen programma's voor ? Griffioen
Link naar reactie
Windows.old.000 wordt door windows geveiligd, dit is namelijk een backup. Je kan het ook beter laten staan. zoveel ruimte neemt die niet in beslag. Maar de keuze is aan jou. Je kan het systeem wel weer opnieuw installeren. Maar zodra er weer iets nieuws in je besturing komt te staan, krijg je windows.old weer. Over het verboden zijn van beheer, is niet juist. Het is niet verboden, maar de meeste computers gebruikers, kregen door "prutsen"veel problemen met het systeem. En microsoft kreeg hierdoor vaak te horen dat het hun fout is of dat hun besturing **** was. Daardoor hebben ze een beveiliging gemaakt, zodat er bijna niet meer gepruts kan worden. Wel ben ik er mee eens dat de beveiling steeds gekker wordt. Ik heb het liefst ook weer zoals win 98 dat je zelf je computer kon aanscherpen, door een goede configuratie van geheugen enz. Maar ja, het is niet anders. Als je echt alles in de hand wilt houden, raad ik je aan om over te gaan op lunix
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden. Wel, ik kwam misschien in mijn verhaal enigzins ge-irriteerd over...., maar ik denk er zo over: Het is mijn pc, en ik wil ermee kunnen doen (anytime) wat ik zelf wil !!! Dus ook qua software. Daarbij speelt een rol dat ik al computer vanaf het stadium "MSDOS 2.X". In die tijd- en onder de 1e windows-versies kon je bijna alles doen en laten wat je wilde ! o.a. Expanded/Extended Ram geheugen instellen in de Bios enzovoorts...). Tsja, en als je dàt alles gewend bent... ? Dan valt het in zo ongeveer 2010 allemaal niet meer zo mee ! (Ook al zullen ze bij Microsoft daar misschien idd. wel hun redenen voor hebben ?!) Overigens draait het "moderne ?" Windows 7 ook nog onder/op MSDOS ! Maar dus ook nogmaals: Bedankt voor de antwoorden. Griffioen
Link naar reactie
Nuja, Gerben... opzichzelf heb je daar wel een punt: "van wie zijn alle bestanden eigenlijk ?". Dat er door de loop der jaren bij mensen persoonlijk een stukje vanzelfsprekendheid t.a.v. 'eigen' bestanden insluipt is idd. misschien niet normaal..., maar tsja, zoals ik al schreef, op een bepaald moment ga je gewoon van bepaalde omstandigheden uit. (hoe, op de keeper beschouwd, onterecht ook). Dank voor alle antwoorden en ik ben al geholpen met: Lockhunter ! (Speciale dank dus naar: Peter Vooges !!!) Griffioen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...