Ga naar inhoud

Windows start niet op


Aanbevolen berichten

ik heb probleem met mijn pc,de Windows start niet op .ik heb gekeken in de bios en zag ik de temp van cpu 68c en temp van MB is 44c. ik vermoed dat de fan van processor moet vervangen worden. Mijn vraag is kan deze de enige oorzaak of misschien iets anders moet zoeken voor ik fan en pasta ga kopen?het gaat om intel p4 en windows xp alvast bedankt voor uw hulp.
Link naar reactie
op zich wel, maar tijdens een boot van kamertemperatuur naar 68° is onwaarschijnlijk.... en zo een p4 hoort helemaal niet zo hoog te komen. het zal dus gaan om een reboot van een al warme pc, óf een cpu met een kapotte sensor. het is waarschijnlijk dat de kritische grens (bij die warmte stopt de pc) in de bios rond de 65 à 70° ligt. eerst maar even wachten op een reactie van de ts of de fan überhaupt draait.....
Link naar reactie
dan zal een nieuwe fan niet veel uithalen, denk ik. wellicht een tussenstap: maak de fan eens los, maak de contactvlakken goed schoon en monteer eens met een nieuw laagje pasta. zou ook nog kunnen: zit er een fan(snelheids)regelinstelling in de bios of misschien een softwarepakket dat de fan langzamer doet draaien dan nodig is?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...