Ga naar inhoud

Apparaten en printers niet gevonden


Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal computers in een netwerk staan. De desktop is met een netwerkkabeltje verbonden met de router en mijn laptop werk draadloos. Aan de desktop zijn twee printers aangesloten. Ik werk met Windows 7. Nu komt het regelmatig voor dat op mijn laptop de printers niet gevonden worden. Als je het "Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers" oproept vindt Windos 7 niets en blijft maar doorzoeken zonder te stoppen. Als je vanuit Internet Explorer dan probeert te printen gaat IE volledig hangen. De enige manier waarop ik dit kan oplossen is door de laptop volledig uit te schakelen en weer opnieuw te starten. Vaak moet ik dit een paar keer herhalen voordat de printers wel gevonden worden. Dit probleem kwam ook regelmatig onder Vista voor en ik had gehoopt dat het in Windows 7 niet meer zou voorkomen. Maar helaas. Weet iemand wat hiervan de oorzaak is?
Link naar reactie
Op de desktop draait net als op de laptop Windows 7. De printers zijn netjes gedeeld. In de meeste gevallen werkt alles dan ook goed. Maar in enkele gevallen moet ik de laptop meerdere malen opnieuw opstarten voordat "Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers" werkt. Windows blijft hier dan op hangen. Er verschijnt ook geen foutmelding. Verder werkt de laptop dan wel normaal. Alleen als je wilt gaan printen gaat IE dan ook hangen. Vaak ik het probleem na een aantal keren opstarten weer verholpen. [quote:c775b3e75e="Tirm"]Welk OS heeft de desktop waar de printers aan hangen? XP/Vista/W7? Heb je de printers daar netjes gedeeld?[/quote:c775b3e75e]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...