Ga naar inhoud

[windows 7] Vreemde toetsenbord tekens?


Aanbevolen berichten

Besten, Ik ben met een laptop van een vriendje van me aan het stoeien. (fijitsu Amilo) Hij zat helemaal vol met zooi. De computer vertoonde verder vreemde perikelen. Hij gaf hele vreemde tekens weer. Ipv letters komen er enkel #éq^ tekens te staan (geen kwestie van nederlands/engels toetsenbord dus). Ik ging ervanuit dat dit met een virus te maken kon hebben. Kortom, belangrijkste documenten gebackupped (heel omslachtig met teamviewer aangezien de linkermuisknop ook niet meer reageerde en je niet kon typen kortom vrij weinig kon). en de computer voorzien van een verse windows 7 installatie (geen update maar daadwerkelijk geformatteerd). Nu ben ik echter de installatie van windows 7 aan het afronden. Moest de computer een naam geven. Dit ging gewoon goed. Nu moet ik echter (een scherm verder) de code van mijn wireless invoeren. Helaas zijn nu die rare tekens weer terug. Het zijn allemaal symbolen etc. Kortom, geen land mee te bezeilen. Iemand enig idee wat hier in vredesnaam verkeerd kan zijn? Alvast bedankt, Joost Kleine toevoeging: (dit geeft hij weer ipv normale letters) q = ä w = Å e = é r = ® t = þ y = ü i = í etc etc[b:aa21e7b5fb][/b:aa21e7b5fb]
Link naar reactie
Het is een laptop maar je bedoeld een usb toetsenbordje eraan hangen ofzo? Ps: Dat wordt lastig... De pc vraagt om een wachtwoord maar dat kan ik niet intoetsen omdat de letters niet werken. Kortom kan windows niet opstarten.. Dan werkt een usb toetsenbordje ook niet gok ik? Dat moet nog geinstalleerd worden....
Link naar reactie
een extern toetsenbordje hoort windows zonder meer te herkennen, dus dat mag geen probleem zijn. als windows om een wachtwoord vraagt, zal dat ook ingegeven moeten zijn tijdens de installatie: dan wordt het pas echt lastig, want daar moet je dan weer het toetsenbord in zijn huidige opzet voor gebruiken..... toch niet vanuit boosheid een bonk op het tobo gegeven waardoor een of meer toetsen blijven hangen.....?
Link naar reactie
Je hebt volkomen gelijk.. Heb er een extern toetsenbordje aangehangen. Werd direct herkend. Vreemd genoeg doet dit externe toetsenbord exact hetzelfde als het toetsenbordje van de laptop zelf.... Ik hoopte al even dat het aan het toetsenbordje lag... Kenbaar niet dus :( Andere ideeën? Ps: Het invoeren van het wachtwoord tijdens de installatie werkte wel gewoon.... Ik had de tekens aangezet en kon zien wat ik deed. Toen werkten de letters zoals het hoort...
Link naar reactie
Is dat niet vreemd als het een nieuwe windows installatie is? Het euvel is nu nog vreemder geworden... Esc doet nu hetzelfde als alt+tab geen enkele letter geeft meer iets weer. Enkel allemaal functies (zoals pagina afsluiten etc) of alleen maar het bekend windows "ting" Ook valt me op dat er niks van de C schijf is verdwenen. Is staan ondertussen wel twee mapjes met windows old.. Verder echter niks. De installatie cd's werken ook niet meer... Kan ik de laptop op een "harde" manier formatteren en dan trachten windows nogmaals opnieuw te installeren echter dat ditmaal wel alle rotzooi eraf is? ps: Keybord settings staan op dutch met layout verenigde staten international (zoals het ook hoort toch?)
Link naar reactie
Ik snap er helemaal niks meer van... Opnieuw opstarten en het toetsenbord doet weer niks. Wil geen letters meer typen.... Terug bij af. Ik heb niks veranderd en niks gedaan. Gewoon opnieuw opstarten om te kijken of het nu definitief is opgelost... Hoe kan dit????!?!?!?! EDIT: Met linker ctrl en rechter shift ingedrukt heb ik het probleem weer terug gebracht tot de eerste post... Enkele voorbeelden van de letters: q = ä w = Å e = é r = ® t = þ y = ü i = í Zou het volledig formateren van de schijven en dan windows opnieuw installeren kunnen helpen?
Link naar reactie
als je mapjes van windows old aantreft heb je dus toch een update gepleegd, cq een windows geplaatst naast een oude installatie. dat kan je dwars zitten. omdat je toch al een data backup hebt, lijkt me nu de kortste klap: formatteer de c partitie en maak een echt nieuwe windows-installatie.
Link naar reactie
Dat moet waarschijnlijk wel kunnen met een live CD zoals UBCD of Hirens, daar staan heel wat progjes op, ook om geheugen en HD te testen. Kijk eerst eens naar je geheugenbankjes of die niet los zijn gaan zitten. http://www.hirensbootcd.net/download.html?ver=10.4 via Direct HTTP Mirror http://www.ultimatebootcd.com/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...