Ga naar inhoud

meldingen tijdens opstarten XP (pro)


Aanbevolen berichten

Op een reserve-pc die ik af en toegebruik en waarop recent een nieuwe XP is gezet moét ik tijdens opstarten om door te kunnen gaan eerst op F1 drukken (andere keus is Del om in Bios te komen), en vervolgens is er een scherm van "HDD instant recovery" met keuze "install /do not install" in rood. Een firma LentenCo Ltd. staat ook nog vermeld. Als ik do not install kies gaat het verder vlot, maar hoe kan ik van die meldingen af komen?
Link naar reactie
hier is t ie al... die hd recovery is een faciliteit van het moederbord. die kan worden uitgeschakeld in de bios (via del naar set up). zie: http://www.elhvb.com/mobokive/Archive/Chaintech/manuals/7aja/v0.5/7aja0-a3.pdf (deze link geeft bij mij een waarschuwing, maar het doc is waardevol, en het downloaden geeft geen vervelende gevolgen hier). moederbordbatterij vervangen: gaat om de knoopcel die ergens op het moederbord onder een klemmetje zit. kan makkelijk worden uitgewipt. echter: als datum van de pc nog correct is, is de batterij ook nog goed. oproepen om f1 te drukken, kun je vermijden door een keer de setup in te gaan, en die weer afsluiten via de optie: save and exit (f10).
Link naar reactie
1) F1 omzeilen door in bios-setup F10 in te drukken gaf geen reslutaat 2) Het pdf-document zonder problemen opgehaald en bestudeerd. Als ik de alinea "Utility Installation" volg dan komt er bij stap 4 (type Y and press Enter) een schermpje met 4 regels genaamd C,D,E,F, met elk een regeltje [0]MB [Fat32]. Aangezien ik van alles zeer weinig last heb, en het bovendien een reserve-pc betreft laat ik het zo. Zal wel je raadgevingen blijven uitproberen. H.D. D.J.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...