Ga naar inhoud

Problemen met Windows XP of harddisk?


Aanbevolen berichten

Hoi, Op mijn pc staat een legitieme versie van WXP. Steeds vaker lukt het niet dat WXP opstart. Je hoort de harddisk het proberen (aan en uit). Is dit een probleem met het bootrecord van WXP of is de harddisk defect? Wanneer het de harddisk is, moet ik er een nieuwe harddisk inzetten en Windows opnieuw installeren. Levert de activering van XP dan problemen op, omdat ik een nieuwe harddisk heb geplaatst? Dank je. M.vr.gr., Dalertje
Link naar reactie
Voor alle zekerheid zou ik al zorgen voor een backup van je c-schijf - als je zo'n prog niet hebt, zijn er freeware progs voor: http://www.miray.de/products/sat.hdclone.html http://www.macrium.com/reflectfree.asp (al heb ik die zelf niet geprobeerd) Maak wel een copie van je C naar een ànder medium: naar een tweede HD, een dvd, een externe schijf of wat dan ook (bedenk dat bij mij zo'n backup al 9 Gig groot is) Zet alvast ook al maar je belangrijke eigen bestanden safe op een ànder medium (dus is gewoon een basisregel) Dus beide zaken NIET op je C-harde schijf zetten ! (ah ja: als die stuk gaat kan je er niet meer aan) Moest je HD het dus begeven, dan steek je gewoon een nieuwe schijf, maakt een partitie aan die ong even groot is als je huidige C en dan zet je gewoon (gebeurt met een opstart-cd/dvd van het backupprogramma) je backup terug. Geen gezeur met validatie of zo. Op 10/15 minuten is je systeem dan weer draaiend. Om je huidige HD te testen, kan je een testprogje gebruiken dat je kan downloaden op de site van de fabrikant van je HD
Link naar reactie
[quote:1709b8fcbb="pang"][i:1709b8fcbb]Hoe kan hij daar aan komen ...[/i:1709b8fcbb][/quote:1709b8fcbb] euh... " het gebeurt [u:1709b8fcbb]vaker[/u:1709b8fcbb] dat mijn PC niet opstart ..." Vaker is toch niet hetzelfde als 'altijd' toch ? Hoe kan hij daar aan komen? misschien door op een andere computer dit te gaan downloaden? (nog gesteld dat hij het zelf niet meer zou kunnen - want daar spreekt de TS toch nog niet van? ) (zo zie je maar weer :D )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...