Ga naar inhoud

upgrade of retail versie win7


Aanbevolen berichten

Ik heb volop problemen met mijn vista home premium versie van windows, fotogalerie en mediacenter worden na 1min afgesloten nu wil ik win 7 gaan kopen maar wat is de beste versie de upgrade of de retail versie er is nogal een verschil in prijs maar ik wil geen OEM versie meer omdat je dan door microsoft geen telefonische .En moet je een clean upgrade doen of kan je vista gewoon overschrijven.Ik wil ook een backup van mijn bestanden maken maar de backup in vista geeft alleen een fout aan is er ergens een share of freeware voorhanden want het is maar voor 1 keer. Maximiliaan :o
Link naar reactie
Ik denk dat je beter gewoon je bestanden als foto's , brieven etc veilig kan stellen en dan gewoon vista opnieuw installeren. Mocht je toch voor windows 7 willen gaan, dan is het nog maar de vraag of je pc het goed aan kan. Een upgrade over vista heen zal denk ik voor de nodige problemen geven, aangezien je vista niet lekker loopt.
Link naar reactie
Upgrade versie kan je gebruiken, mogelijk iets meer werk. Gezien je problemen altijd een schone installatie Vista maken zodat Windows 7 geinstalleerd kan worden. Volgens mij kan je ook Windows 7 2x over elkaar installeren om deze goed werkend te krijgen. De 1e keer dan geen code intikken. Wanneer de computer modern genoeg is, kan daar ook gewoon Vista op draaien, heb je er 2GB of meer geheugen in zitten? Windows 7 heb ik overigens werkend op vrij oude systemen zoals P4 2,4 GHz, er is wel minimaal 1 GB geheugen nodig. Verder zou ik kiezen voor minimaal een DirectX9 videokaart en die zit nu toch wel in de meeste systemen zou ik zo denken. De bestanden kan je inderdaad backuppen. Maak voor de zekerheid wel 2 of meer kopieën. Want je zal de eerste niet zijn die ondanks 1 kopie de data toch kwijtraakt omdat er iets vaags mis is gegaan. Natuurlijk ook controleren dat de data goed is opgeslagen ... Heeft de HD een 2e partitie? Dan zou je daar ook een kopie van al je data achter kunnen laten.
Link naar reactie
Je kan het beste de upgrade versie kopen, aangezien je al beschikt over een licentie voor Vista. De volledige retail versie is natuurlijk een stuk duurder voor dezelfde functionaliteit. Een OEM versie is niet eens los verkrijgbaar, maar koop je met de aankoop van een nieuwe PC. Overigens hoef je volgens mij niet eens Vista eerst geinstalleerd hebben om een schone installatie te doen. Tijdens het installeren zal de setup waarschijnlijk vragen om de productcode, of de installatiemedia van Vista. Maak voor een schone installatie uiteraard wel even een backup van je data.
Link naar reactie
Ik had een Vista HP 32 bit en heb gewoon een met een upgrade een nieuwe clean install gedaan met een Windows 7 upgrade 64 bit. Eerst had ik wel mail en dergelijke veiliggesteld met de Windows Easy transfer tool. http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/help/upgrading-from-windows-vista-to-windows-7-custom?T1=tab03
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...