Ga naar inhoud

Netwerk Windows 7 en XP


Aanbevolen berichten

Ik krijg mijn netwerk niet voor elkaar. PC met Windows 7 en Laptop met XP. Op mijn PC zie ik in het scherm 'basisnetwerk weergeven... ' aldaar kies ik voor 'volledig overzicht weergeven' en zie de PC en Laptop verbonden aan Switch -> Gateway -> Internet. In verkenner van mijn PC zie ik alleen mijn PC met de gedeelde mappen. Ik heb een Experiabox van KPN (Thomson Speedtouch 780) en in het thuisnetwerk zie ik dat mij PC en Laptop in Thuisnetwerk worden vermeld. Op mijn laptop in het netwerk zie ik alleen de gedeelde mappen van mijn laptop. Wie kan mij helpen dit netwerk aan de gang te krijgen?
Link naar reactie
[quote:17a18d7809="Harry van I"]Ik krijg mijn netwerk niet voor elkaar. PC met Windows 7 en Laptop met XP. [/quote:17a18d7809] Je zou om mee te beginnen deze twee oude topics kunnen checken: [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=204476&highlight=]Windows 7 ziet andere netwerkgebruikers niet[/url] en [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=207615]netwerk xp windows 7[/url]
Link naar reactie
Je hebt dus wel de PC en de laptop op de Thomson Speedtouch 780 aangesloten via een UTP kabel. Check op beide welk IP adressen deze hebben toegewezen in de opdracht prompt via commando [code:1:b8c4475828] ipconfig /all [/code:1:b8c4475828][Enter] en check of je vanuit de PC de laptop en vanaf de laptop de PC kunt pingen [code:1:b8c4475828] ping <IP adres> [/code:1:b8c4475828][Enter] Als dat niet lukt zou een firewall in de weg kunnen zitten. Meldt verder stap voor stap welke instellingen je hebt geprobeerd.
Link naar reactie
Jolo, Laptop aangesloten via kabel op Speedtouch Ping werkte niet. Firewall uitgezet, toen werkte het wel, vervolgens de firewall aangezet en de toegestane IP adressen erbij gezet laptop via draadloos aangesloten op Speedtouch Toegestane IP adressen wat ruimer gezet. Het netwerk werkt nu; ik moet nu mijn printer nog aan de gang krijgen vanaf mijn laptop, maar dat heeft geen haast. Jolo, heel hartelijk bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...