Ga naar inhoud

vista -> 7


Aanbevolen berichten

hoi ik wil het volgende doen; windows 7 installeren op n nieuw aangemaakte partitie, dan programma's en benodigdheden installeren totdat het helemaal naar wens is. op de andere partitie heb ik vista nog steeds staan, zodat gewoon door kan werken. als 7 helemaal oké is, wil ik van daaruit de vista-partitie helemaal formatteren, en de lege ruimte bij de win7-partitie voegen, zodat het weer 1 partitie wordt. is dit te doen of aan te raden? of wordt windows onstabiel omdat ie niet vooraan de partitie is geinstalleerd o.i.d.? bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
Dit kan niet zoals je dat beschrijft. Wat je wel kan doen is Windows 7 op een andere harde schijf installeren. Verder erop letten dat er geen dual boot gemaakt wordt en dat de besturingssystemen op C: worden geinstalleerd. De naam C: is namelijk besturingssysteem specifiek. Voor de veiligheid moet je denk ik de Vista schijf even loskoppelen zodat die niet overschreven wordt. Dan gewoon Windows 7 installeren. Daarna de andere HD weer terugzetten. Afhankelijk van welke HD de standaard opstart schijf is, stel dat de Vista is, dan zal die gewoon zichtbaar worden. Voor de ander moet je dan de bootselectie gebruik van je computer om de juiste HD te kiezen.
Link naar reactie
Nou misschien kan het wel als je met de bootscripts en opstart bestanden gaat rommelen en precies weet wat je moet doen. Ik neem aan dat je nu dual boot gebruikt. Staat Windows 7 op de eerste of de tweede partitie? Wanneer het niet de 1e is dan is die Windows 7 installatie niet geschikt om vanaf C: te worden gebruikt. Met een andere harde schijf kan je alles in orde maken en daarna eventueel imagen. Naderhand moet je nog wel de MBR in orde maken. Het image programma dat ik gebruik, doet dit niet zelf en vraagt er ook niet om. Wil je meerdere partities blijven gebruiken op de harde schijf?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...