Ga naar inhoud

windows 7 - 32 bit of 64 bit


Aanbevolen berichten

ik heb een packard bell systeem 64 bit dualcore 4gb geheugen vista home premium 64 bit ik wou er windows 7 ultimate 32 bit opzetten is dit mogelijk en wat merk ik als verschil , als die 32 bit er op kan is het trager of juist sneller blijft het geheugen het zelfde de 1 zegt 32 bit kan tot 4 gb geheugen aan de ander zegt weer , nee hoor maar tot 2 gb maar wat is het nou wat is nou wijsheid wel of niet de 32 bit
Link naar reactie
Het is eigenlijk heel simpel. Stel je hebt maar 8 bits, daarmee kun je 2 tot de achtste dus 256 adressen mee weergeven. Heb je 16 bits zoals vroeger vaak de hobbycomputers, dan zijn het er 2 tot macht 16 = 65536 enz. Zo doorgaand kom je bij 32 bits op max. 4 GB uit. Dat is bereikbaar geheugen, inclusief videogeheugen. Daarboven kun je hem bij wijze van spreken helemaal volstouwen, hij gebruikt er maar 4 GB van. Die max. 2 GB die door sommigen wordt genoemd zal de maximale bestandsgrootte zijn. Het zal duidelijk zijn dat je die beperking bij 64 bits niet hebt. Het is alleen een misschien klein prijsverschil wat je nog tegen zou kunnen houden, maar als je al een 64 bits processor hebt, is er nauwelijks reden om als je toch nieuw koopt nog te kiezen voor 32 bits. Dus zet er gewoon de 64 bits versie op, die is ook veel meer toekomstgericht.
Link naar reactie
[quote:9e8f9654d4="vedion"] ik wou er Windows 7 ultimate 32 bit opzetten (..) en wat merk ik als verschil , als die 32 bit er op kan. is het trager of juist sneller [/quote:9e8f9654d4] Had je nog geen echte 64 bits applicaties aangeschaft? Hoeveel 64- applicaties sneller zijn dan 32 bit applicaties, hangt af van de applicatie. Check bijvoorbeeld deze hyperlink [url=http://www.bouweenpc.nl/nieuws/1073]Vista 64-bit vs 32-bit.[/url] Upgraden van af Vista 64 bit kan alleen naar de 64 bit versie van Windows 7. Bij de 32 bit versie van Windows 7 is een schone installatie vereist. Verder bevat de upgrade versie van Windows 7 toch zowel de 32- en 64 bit installatie Dvd's. Zodat je dit nog niet hoeft te beslissen bij de aankoop van daarvan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...