Ga naar inhoud

trage opstart


Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn pc windows xp home edition sp3. Nu heb ik op een tweede nieuwe schijf windows 7 ultimate geinstalleed en deze ook als voorkeur ingesteld. wanneer ik nu de comp. aanzet komt als eerste het intell logo en dat blijft ongeveer één minuut staan voor de computer als normaal opstart. Kies ik opnieuw opstarten dan verdwijnt het logo al na 7 seconden en start dan normaal op. Ik heb een medion 8808 met intell dual core d 830 3 GHz. 3 MB geheugen en één schijf van 250 Gb en één van 1 Tb. Kan de opstart bij aanzetten wat sneller? Alvast bedankt Huub
Link naar reactie
Was dit eerder niet het geval? Het lijkt mij namelijk niet aan de besturingssystemen te liggen. Op het moment dat het Intel-logo wordt weergegeven is de computer nog bezig met Bios-opties, het OS is dan nog niet aan het starten. Die tweede schijf zat er eerst nog niet in? Het zou daar mee te maken kunnen hebben, het herkennen van de schijf door het bios bijvoorbeeld. In het Bios kun je 'ergens' instellen om niet het logo te tonen, maar weer te geven wat de computer op dat moment aan het doen is. Zo kun je er achter komen wat het probleem veroorzaakt. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...