Ga naar inhoud

upgrade versie windows 7


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een legale windows 7 aan gaan schaffen, en kan dat via surfspot wel vrij goedkoop doen. Echter hebben ze daar alleen upgrade versies. Daarover kwam ik het volgende tegen in de FAQ: [quote:e62c41c85d]Tip 39. Moet ik eerst Windows 3.1 installeren voor een upgrade? Indien u in het bezit bent van een zogenaamde upgrade-versie van Windows, is het NIET nodig eerst een oude versie van Windows te installeren. Wel dient u de cd-rom of de eerste installatiediskette van een vorige versie van Windows bij de hand te hebben. Tijdens de installatie zal Windows namelijk controleren of u in wel aanmerking komt voor de installatie van de upgrade, en dat bent u alleen als u ook een vorige versie bezit. Zodra Windows daar om vraagt plaatst u de oude cd-rom of diskette en laat Windows deze controleren.[/quote:e62c41c85d] Ik heb geen windows 3.1 meer ligen, maar kan ik ook gewoon een windows 98 cd-rom gebruiken hiervoor? (hoeft het geen voorlopende versie te zijn? dus vista voor windows 7?) Surfspot zegt er het volgende over: [quote:e62c41c85d]MS Windows 7 Professional Upgrade controleert of desbetreffende computer een legale, volledige versie van MS Windows XP of Vista bevat, alleen dan kan en mag het product geïnstalleerd worden. De taalversie van de geïnstalleerde MS Windows versie dient dezelfde te zijn als het bestelde MS Windows 7 Professional Upgrade product.[/quote:e62c41c85d] Dit houdt dus in dat er wel al een versie op het systeem moet staan? En het niet voldoende is om alleen de cd-rom er in te stoppen? (+dat windows 98 niet meer genoemd wordt)
Link naar reactie
Een licentie voor Windows 98 kun je niet upgraden naar Windows 7. Met andere woorden: als je een upgrade licentie koopt voor Windows 7 ben je nog steeds illegaal bezig als je geen licentie voor Windows XP of Vista hebt. Alleen deze twee Windows versies komen in aanmerking voor een upgrade naar 7.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...