Ga naar inhoud

Windows installeren zonder CD drive


Aanbevolen berichten

Ben er nu twee volle dagen mee bezig geweest en nog geen stap verder gekomen. Het is een bijna onbegonnen klus om de drivers die nodig zijn bij elkaar te sprokkelen. Er wordt veel beloofd op Internet maar weinig waargemaakt. Je moet betalen voor een driver, of registreren, of als lid aanmelden. Ik zou best wel willen betalen als ik de zekerheid had dat het dan ook werkte. Vanmiddag de hele middag bezig geweest om de USB via een diskette geactiveerd te krijgen. Noppes. De site bootdisk/usb.htm geeft wel aanwijzingen maar daar ontbreken de drivers. Die site zou pas waarde hebben als alles ter berschikking was. Misschien vind ik morgen nog de moed om verder te gaan.... perloc
Link naar reactie
Intussen is het me nog niet duidelijk, wat je exact hebt geprobeerd met de Plop boot manager. Ik heb zelf zojuist op één van mijn oude PC's een Plop boot disk aangemaakt. (Een PC uit 2001 met usb 1.1 poorten. Waarvan het BIOS opstarten vanaf usb niet ondersteund.) Dat deed ik men die hyperlink van bladzijde 1 http://www.plop.at/en/bootmanager.html#noinstall Ik deed dat met de Linux instructies. Maar onder Windows werkt dat vergelijkbaar. Alleen gebruik je dan het Windows programma rawwritewin om die diskette aan te maken. Nadat deze voltooid was, startte ik die oude PC op vanaf die Plop bootdisk. Er verscheen een boot menu, waaruit ik onder andere usb uit kon selecteren. Als bootable usb-stick had ik nog Win7 RC liggen. Toen ik deze inplugde in een usb 2.0 PCI insteek kaart, werkte het niet. Maar met de bootable usb-stick met Win7 RC in een onboard usb 1.1 poort, bleek het wel te werken. En zag ik het Windows 7 RC installatie scherm. Hierbij ben ik er van uitgegaan, dat je nog wel een andere PC hebt met Windows of Linux en een floppy station.
Link naar reactie
Eureka! Het is gelukt! Ik heb het nog niet helemaal kunnen uittesten, maar de start-up is veelbelovend. Voor de laptop waar dit voor is bedoeld kan ik het nog niet testen: de HD ontbreekt (nog). Ik heb de diskette opgestart van de desktop en ben gegaan tot de vraag: (Full bootmanager install) "Start the Installation? [y/n]". Dat heb ik maar niet gedaan om de aanwezige bootmanager niet te overschrijven. Dank voor alle hulp en ondersteuning. MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...