Ga naar inhoud

Partities op taakbalk zetten


Aanbevolen berichten

Ik wil graag mijn 2 partities op de taakbalk vastpinnen in Windows 7. Bij vorige Windows versies maakte ik gewoon een snelkoppeling van een schijf op het bureaublad, sleepte die naar de taakbalk en dat was alles. Bij Windows 7 gaat dit niet. Ik heb wel onderstaande methode gevolgd voor mijn C schijf maar voor de andere schijf werkt dat niet. Ideen?? [b:678d430aba]U zou graag schijf C: op de taakbalk vastpinnen ( drive letter vastmaken aan taakbalk ): Open windows verkenner, zoek “computer” in het linkerpaneel, rechts zie je schijf C: Een rechtsklik op schijf C: , en kies dan “snelkoppeling maken”. De snelkoppeling staat nu op het bureaublad, en draagt de naam “lokale schijf C: – snelkoppeling” Verander deze naam in C.exe Rechterklik op C.exe , en kies “eigenschappen” Bij Doel geef je als padnaam het volgende in : C:\Windows\explorer.exe C:\ Je klikt op OK en/of Toepassen Dan klik je op “Ander pictogram” In het volgende venster zie je : Zoek in dit bestand naar pictogrammen Je ziet staan : %SystemRoot%\explorer.exe Vervang dit door : %SystemRoot%\system32\SHELL32.dll ofwel %SystemRoot%\system32\DDORes.dll (Dit bevat ikonen met hoge resolutie) Dan heb je een meer uitgebreide keuze Kies nu een pictogram, en lik op ok en/of Toepassen. Doe nu een rechterklik op C.exe , en kies “aan de taakbalk vastmaken” Nu moet je herstarten. Mocht het nieuwe pictogram nog niet op de taakbalk te zien zijn, dan sleep je het ernaar toe (met linkermuisknop ingedrukt). U kan dit doen met alles wat u op de taakbalk wil vastpinnen : eerst de extensie veranderen naar .exe, zodat in het contextmenu “vastmaken aan taakbalk” verschijnt[/b:678d430aba]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...