Ga naar inhoud

Externe IP-Adress veranderen.


Aanbevolen berichten

Hallo, Is het mogelijk om mijn IP-Adress te veranderen? Ik wil mijn IP-Adress veranderen die zichtbaar is op http://www.whatsmyip.org/ Ik wil het zo snel mogelijk veranderen, ik heb gehoord dat het veranderd bij router reset maar het werkte niet, wie weet wat ik moet doen.. Dankje wel. Groetjes.
Link naar reactie
Er zijn providers die vaste IP-adressen aan hun klanten geven, ik weet niet bij welke provider jij zit, maar XS4All is er zo eentje. Bij andere providers hoeft het niet zo te zijn dat je een ander IP adres krijgt bij een router reset, dat is maar net even afhankelijk van de lease-tijd van het IP-adres en of in de tussentijd het vrijgekomen adres al aan iemand anders is uitgedeeld. Waarom wil je je extern IP-adres veranderd hebben eigenlijk?
Link naar reactie
Bij ziggo is het zo dat je een dynamisch ip adres hebt. Wanneer je het mac adres van het apparaat dat is aangesloten op je modem verandert, verandert ook je ip adres. Als je bijvoorbeeld een laptop direct op een modem aansluit, zonder router heb je plots een ander ip. Sluit je daarna je router weer aan, dan heb je weer de oude :)
Link naar reactie
Vast ergens een IP blok gekregen.... :oops: PS: zoek maar naar het MAC adres veranderen.... dat wil wel eens helpen.... In een Linux server is dat een eitje, maar met een koopdoos router kun je geluk hebben dat je het veranderen kunt.... anders moet je via telnet of zo een mod uitvoeren. Van een aantal populaire routers zijn goede forums .... Effe googlen... Veel van die wat betere routers zijn nl ook Linux based oid..... PS: als je het verkeerd doet.... dan een harde reset.... en soms heb je pech en dan is het routertje dood..... dus je moet wel weten wat je doet....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...