Ga naar inhoud

Onnodige Services?


Aanbevolen berichten

Dit vond ik ergens: Because Windows XP has to be all things to all people it has many services running that take up system resources that you will never need. Below is a list of services that can be disabled on most machines: * Alerter * Clipbook * Computer Browser * Distributed Link Tracking Client * Fast User Switching * Help and Support - (If you use Windows Help and Support leave this enabled) * Indexing Service * IPSEC Services * Messenger * Netmeeting Remote Desktop Sharing (disabled for extra security) * Portable Media Serial Number * Remote Desktop Help Session Manager (disabled for extra security) * Remote Procedure Call Locator * Remote Registry (disabled for extra security) * Remote Registry Service * Secondary Logon * Routing & Remote Access (disabled for extra security) * Server * SSDP Discovery Service - (Unplug n’ Pray will disable this) * Telnet * TCP/IP NetBIOS Helper * Upload Manager * Universal Plug and Play Device Host * Windows Time * Wireless Zero Configuration (Do not disable if you use a wireless network) Mijn vraag: heeft het inderdaad zin om deze 'Services' uit te schakelen en zo ja, hoe doe ik dat.
Link naar reactie
Services zijn uit te schakelen via: [i:7173cda028]Configuratiescherm - Systeembeheer - Services[/i:7173cda028] Of: [i:7173cda028]start - uitvoeren - msconfig - tabblad 'services'[/i:7173cda028] Zoals er in de tekst staat kunnen deze 'op de [i:7173cda028]meeste[/i:7173cda028] computers' worden uitgeschakeld (wanneer ze niet worden gebruikt). Of dit voor jouw specifiek het geval is kan ik niet beoordelen. Je kunt op internet de functie van de services zoeken. Het zijn geen systeemkritieke services in deze lijst. Je kunt dit dus uitproberen, als het problemen geeft kun je ze weer aanzetten (hou een lijstje bij van je wijzigingen).
Link naar reactie
Als je een oud systeem hebt (ouder dan 3-4 jaar) kan dit nog wel wat nut hebben, op nieuwere systemen ben je meer tijd kwijt met het uitzoeken/uitschakelen van services en herstellen van problemen als gevolg van dan dat je ooit aan tijds winst behaald met dit soort trucs. Heel veel performance en optimalizatie trucs hebben een leuke theoretisch achter grond, maar in de praktijk leveren ze weinig tot geen merkbare verbeteringen op, zekere op nieuwere systemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...