Ga naar inhoud

te verwachten problemen met nieuwe XP installatie


Aanbevolen berichten

Met al die backups kan er niet veel meer misgaan. Een backup alleen echter is niet voldoende: daarbij wordt, zover ik weet, geen copie van de bootsector van de computer mee-gecopiëerd. Dat doet een Image-maker wel en zet deze weer terug in de bootsector zodat het Systeem, (Windows in dit geval) die de gegevens van de bootsector nodig heeft, kan opstarten. Maar als je je te onzeker voelt is het beter te wachten op deskundige hulp. In ieder geval, succes! perloc
Link naar reactie
[quote:dad7141209="f.j.stols"]sorry: PC MT 5 Typ: MED 113 34601 MED NL [/quote:dad7141209]Ik heb vroeger een 112 gehad. Daar zat gewoon een installatie CD bij. Heb je een vrij kleine kast? Er is altijd een risico bij het opnieuw installeren. Mocht de 2e HD een extra partitie hebben met genoeg ruimte, dan kan je een 2e installatie proberen (in dat geval blijft de 1e intact als je die niet gaat overschrijven ...). Mocht dat goed gaan, dan zou ik verwachten dat je ook gewoon een nieuwe installatie op uitvoeren. Wanneer je de oude situatie wilt kunnen herstellen, dat moet er 2 partities worden gebackup. De bootpartitie van de 1e HD en die van de 2e HD. Het veiligste is om te onthouden hoe je de 1e en 2e HD in de computer zitten. Deze loskoppelen. Nummer 3e HD plaatsen, Windows installeren. Als dat werkt dan heb je je antwoord.
Link naar reactie
het blijft reacties stromen.. Ook het advies van H.V. is voor mij te ingewikkeld. Ook heb ik het hele verhaal nog eens afgedrukt en doorgelezen. Ik dacht dat e.e.a. nadrukkelijk gecompliceerd geworden is doordat de pc nog vanaf de oude schijf (die er letterlijk nog inhangt) opstart. Dat ik een image moet maken (heb ik gedaan met macrium) en een opstart-cd is duidelijk, maar alle adviezen daarna met jumpers wisselen etc. is mij echt te moeilijk. Het is net die laatste "hobbel"die ik niet nemen kan. Toch zal ik proberen alert te blijven om e.e.a. voor elkaar te krijgen.Ik kan me voorstellen dat de vingers van deskundigen hier jeuken?
Link naar reactie
nadat ik een zeer uitvoerige handleiding van een Wout Grotenhuis vond en afgedrukt heb (106 blz!), heb ik eerst een schone installatie op een reserve-pc uitgeprobeerd. dat ging prima. Vervolgend op mijn werk-pc met die 2 hd's, de defecte eruit gehaald maar dat ging absoluut mis. Daar kom je pas na úren achter. Uiteindelijk beide hd's er weer in en.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Met die andere disk eerst erin en dan weer eruit wijst erop dat het mis gaan samen lijkt te hangen met het feit dat op de ene schijf de bootsector geschreven wordt en op de andere de installatie.... Waarschijnlijk staat er dan in het bios iets niet goed, of de ene is een IDE en de andere een SATA. Beiden kunnen consequenties hebben bij de installatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...