Ga naar inhoud

DVD


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een zeer oude highscreen pc met cd-rom drive. Alleen ik heb de installatie van een speciale windows vista versie op eeen dvd staan. Ook heb ik een externe dvd station (aan te sluiten via USB). Alleen mijn pc kan niet booten met die dvd drive. Waarschijnlijk kan mijn computerv vanwege zijn leeftijd niet booten via USB. NU IS MIJN VRAAG: KAN IK DE BIOS UPDATE ZODAT HIJ WEL KAN BOOTEN VAN USB. mvg. wesley [b:ec13516375](het gaat niet op de zelfgemaakte vista versie maar om het probleem voor het booten van het extrene dvd station)[/b:ec13516375]
Link naar reactie
Dat is afhankelijk van het type moederbord wat in je pc zit en of daar een bios update voor beschikbaar is die ook nog eens de door jouw gewenste functie toevoegd. Weet je wat voor moederbord er in die pc zit? Misschien ook handig om wat meer info over die oude pc te geven. Een pc met enkel cd-romdrive doet me vermoeden dat het om een behoorlijk oud beestje gaat en dan denk ik dat je Vista niet eens hoeft te proberen omdat dat toch voor geen meter zal draaien op die pc. Alternatief voor externe dvd is natuurlijk altijd om uit een andere pc even een interne dvd-drive over te zetten ter vervanging van die cdromdrive.
Link naar reactie
Ja vista zal wel beter draaien als windows xp die er nu op zit. Deze vista draait 40% lichter als XP. Maar kan je de installatie ook vanuit windows uitvoeren. Ik kan niet met het normale set-up want die zit er niet ibj maar met een probgramma. Zodat ik hem als het waren virtueel installeer en dan op de harde schijf zet.
Link naar reactie
[quote:ec42fd915b="bsa100"]dit moet minimaal in de pc zitten . * 800MHz Intel of AMD-processor * 512 MB geheugen * Een DirectX 9-compatibele videokaart[/quote:ec42fd915b] Ja maar wat ik al zij is dat ik een vista heb die kan draaien op 200 mb ram en een pentium 2. Maar er is dus geen mannier om het vanuit indows te installeren.
Link naar reactie
[quote:8bec5ef1cc="wesley-w"] Ja maar wat ik al zij is dat ik een vista heb die kan draaien op 200 mb ram en een pentium 2. Maar er is dus geen mannier om het vanuit indows te installeren.[/quote:8bec5ef1cc] Dit soort speciale versies zijn gewoon een broodje aap, het enige wat je ervan oploopt is waarschijnlijk een trojan die mee geinstalleerd wordt.
Link naar reactie
[quote:ddbf72067d="wesley-w"]Ik heb de versie getest op mijn netbook en daar draaide hij prima op (heb daar inmiddels windows 7 opstaan). Dus volgens jullie bestaat er geen mannier om windows vista te installeren binnen windows?[/quote:ddbf72067d] En gerben, ik had op mijn pc xp staan dit draaide redelijk maar omdat ik een vista heb die nog eens een stuk minder zwaar is dan xp wil ik deze er graag op zetten. En ik weet vista is minder goed als xp maar als het lichter is als xp is het voormij al oke. En linux dat vindt ik niet zo fijn werken en al helemaal niet de lichtere linuxen.
Link naar reactie
[quote:fa769d0847="wesley-w"](het gaat niet op de zelfgemaakte vista versie maar om het probleem voor het booten van het extrene dvd station)[/quote:fa769d0847] Waarom post je 'm dan in OS Windows. Dat houd in, dat je het over Windows wilt hebben. Verder zou je inderdaad zoals PS al vroeg, iets meer info kunnen geven over je PC. Had je al gecheckt of deze Vista compatibel is http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-vista/default.aspx Geef bijvoorbeeld een hyperlink naar het merk/type PC/moederbord. Om op te kunnen starten vanaf een USB apparaat, zou deze toch minimaal moeten beschikken over onboard USB 2.0. Over het algemeen check je eerst met welke toets je tijdens het opstarten van je PC, tijdens de [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Power-on_self-test]POST[/url] je het BIOS boot menu kunt laten tonen. Deze afbeelding is een voorbeeld van een BIOS Boot Menu [img:fa769d0847]http://clonezilla.org/clonezilla-live/doc/04_Create_Recovery_Clonezilla/images/ocs-00-boot-dev-priority-hotkey.png[/img:fa769d0847] P.S. Wijzig eventueel je topictitel in zoiets als: PC start niet op vanaf USB apparaten En laat 'm door een moderator verplaatsen naar Anders (hardware) of Moederborden, processoren...
Link naar reactie
Ja ik bedoelde eigenlijk met die zin dat het een illigale vista is en dat het dan niet alleen gaat van: Hier moet een slotje op en dit is illigaal enz enz. Over de bios: Ik druk op DEL dan kom ik in de bios, ik had al de volgorde veranderd in CD,Hardeschijf en dan floppy maar USB staat er niet bij. Op mijn netbook krijg ik ongeveer het zelfde biosscherm als jij. En mijn pc is een highscreen van 1998, 128mb Ram en de bios is ook van 1998. mvg. wesley
Link naar reactie
[quote:15c620b8c0="wesley-w"] Over de bios: Ik druk op DEL dan kom ik in de bios, ik had al de volgorde veranderd in CD,Hardeschijf en dan floppy maar USB staat er niet bij. m[/quote:15c620b8c0] In de hoofd PC uit mijn onderschrift, staat er ook geen USB in de Boot Sequence. Maar kan wel opstarten van een USB-stick, door tijdens de POST te drukken op F8 zodat er een boot menu van het BIOS verschijnt. [quote:15c620b8c0="wesley-w"] En mijn pc is een highscreen van 1998, 128mb Ram en de bios is ook van 1998. [/quote:15c620b8c0] Als deze echt zo oud is, dan is het erg onwaarschijnlijk dat deze vanaf USB kan opstarten. Bij mijn weten kon dat pas bij PC's met USB 2.0 of later. USB 2.0 werd door Windows XP SP1 ondersteund in 2002. Op PC's uit 1998 zaten waarschijnlijk USB 1.0. Dan denk ik niet dat een BIOS update helpt. Het enige wat je dan nog zou kunnen proberen is deze hyperlink [url=http://blog.brothersoft.com/2008/12/09/boot-computer-from-usb-or-cdrom-even-if-bios-not-supported-using-plop/]Boot Computer From USB or CDROM Even If BIOS Not Supported Using PLoP.[/url]
Link naar reactie
Het enige wat je dan nog zou kunnen proberen is deze hyperlink [url=http://blog.brothersoft.com/2008/12/09/boot-computer-from-usb-or-cdrom-even-if-bios-not-supported-using-plop/]Boot Computer From USB or CDROM Even If BIOS Not Supported Using PLoP.[/url][/quote] IK nog steeds niet booten van de dvd, maar ik probeer morgen mijn usb stick te gebruiken. Alleen dan heb ik nog een vraagje. Ik heb laatst een bootble USB stick gemaakt met ubuntu en heb hem geinstalleerd vanaf de usb stick, alleen later heb ik heb via windows weer egformateerd maar nu is de grootein plaats van 1g nog maar 300 nog wat mb. Weet iemand hoe je hem weer kan herstellen???
Link naar reactie
[quote:05cea5ccef="wesley-w"] usb stick (..) via windows weer egformateerd maar nu is de grootein plaats van 1g nog maar 300 nog wat mb. Weet iemand hoe je hem weer kan herstellen?[/quote:05cea5ccef] Heb je al gecheckt hoe groot de partitie van die USB stick is, via [url=http://support.microsoft.com/kb/309000/nl]Winows Schijfbeheer?[/url] Post daarvan eventueel een afbeelding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...