Ga naar inhoud

Opstart problemen/zomaar afsluiten


Aanbevolen berichten

Hallo, De laatste week doet mijn pc nogal vreemd. Bij het opstarten loopt hij soms vast, moet ik bijna altijd op F1 druk om door te gaan omdat er een error is en 1x liep hij zelfs vast en ging hij enorm piepen (als een soort alarm). Ook wil het wel eens gebeuren dat hij zonder reden opeens opnieuw opstart. Ik heb enkele dagen geleden een antivirusprogramma geinstalleerd, daarmee 3 mogelijk schadelijke bestanden verwijderd. Maar dit was niet de oorzaak van het probleem. Wat kan ik doen? En is het verstandig om zo snel mogelijk belangrijke bestanden op bv mijn ipod te zetten zodat deze niet verloren gaan bij een eventuele crash? Alvast bedankt, Groetjes Rens
Link naar reactie
Ik denk dat je nu eerst moet beginnen met het maken van back-ups van alle bestanden op je harde schijf om alles veilig te stellen. Daarna je kast eens openen en kijken of alles schoon is en stofvrij, met name de CPU koeler moet stofvrij zijn, als deze zijn warmte niet kwijt kan krijg je problemen maar dat zal hier het probleem niet zijn, dan bevriest je beeld eerder denk ik. Zelf denk ik dat je harde schijf aan het eind van zijn latijn is, kijk daar ook eens naar. Spontaan opstarten wijst vaak op een hardware fout, veel voorkomende fouten: kapotte harddisk. kapotte voeding. erg vervuild. kapotte moederbord. tel de piepjes eens en de frequentie er van, kun je op google opzoeken welke richting het wijst.
Link naar reactie
Even verduidelijking van het probleem: Als ik de pc aanzet dan kom ik in een zwart scherm waar ik op F1 moet drukken om door te gaan met de setup, ook staat er ''floppy disk error'' of iets dergelijks. Als de pc dan is opgestart dan is hij 1min aan en dan valt hij uit en komt er een blauw scherm met o.a ''fysieke geheugendump'' Vervolgens start hij weer op, ik druk weer op F1 en er is niet veel aan de hand. Iemand al een diagnose? :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...