Ga naar inhoud

windows loopt vol


Aanbevolen berichten

Kan van alles zijn. Onlangs iets gewijzigd of een nieuw programma geïnstalleerd? Kijk eens in Taakbeheer welk proces het meeste geheugen gebruikt en geef dit hier door. Of: Schakel opstartende applicaties en processen (welke niet bekend zijn) uit via msconfig en herstart. Eén voor één de processen en applicaties weer aanzetten en na elke herstarten om te kijken of geheugen weer volloopt. Groeten, Stijn
Link naar reactie
Het bestand Svchost.exe bevindt zich in de map %SystemRoot%\System32. Tijdens het opstarten controleert Svchost.exe de sectie met services van het register. Op basis daarvan wordt een lijst samengesteld met services die moeten worden geladen. Er kunnen meerdere sessies van Svchost.exe tegelijkertijd worden uitgevoerd. Elke Svchost.exe-sessie kan een verzameling services bevatten, waarvan afzonderlijke services kunnen worden uitgevoerd, afhankelijk van hoe en waar Svchost.exe wordt gestart. Daardoor kunnen beheer en foutopsporing beter en gemakkelijker worden uitgevoerd. Svchost.exe-groepen zijn opgenomen in de volgende registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Svchost Elke waarde onder deze sleutel geeft een afzonderlijke Svchost-groep aan. Deze wordt weergegeven als een afzonderlijk item wanneer u actieve processen weergeeft. Elke waarde is een REG_MULTI_SZ-waarde waarin de services zijn opgenomen die onder die Svchost-groep worden uitgevoerd. Elke Svchost-groep kan een of meer servicenamen bevatten. Deze worden opgehaald uit de volgende registersleutel, waarvan de sleutel Parameters een ServiceDLL-waarde bevat: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Service U kunt als volgt de lijst met services weergeven die in Svchost worden uitgevoerd: 1. Klik op Start op de taakbalk van Windows en klik op Uitvoeren. 2. Typ CMD in het vak Openen en druk op ENTER. 3. Typ Tasklist /SVC en druk op ENTER. Met Tasklist wordt een lijst met actieve processen weergegeven. De schakeloptie /SVC geeft de lijst met actieve services in elk proces weer. Als u meer wilt weten over een proces, typt u de volgende opdracht en drukt u op ENTER: Tasklist /FI "PID eq processID" (inclusief de aanhalingstekens) [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1157066[/url]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Had ik ook met vista sp2, ik heb op mijn laptop 3gb ram, toen wist ik niet dat een programma die de achtergrond elke 10 minuten verandert zo'n kleine!! 1.3gb ram opvrat!! uiteindelijk heb ik de fout opgelost en nu met avira, sidebar met 3 gadgets, skype, opera, messenger en wmp 12 verbruikt mijn vista 912mmb ram(alle services zijn geladen) als ik alleen sidebar en avira aanlaat is het maar 701/682mb ram.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...