Ga naar inhoud

geen W7 drivers voor Creative ZEN??


Aanbevolen berichten

Beste forumleden. Ik heb op mijn pc W7 Home Premium en bezit een mediaspelertje van Creative, de ZEN welke nu enkele jaartjes oud is. De meegeleverde install-CD werkt kennelijk niet voor W7 want krijg de melding dat ie het besturingssysteem niet kent :D OK, dus naar de site van Creative en aldaar de nieuwste software en drivers opgehaald. Downloaden geen probleem maar bij het installeren meldt ie dat ik de [b:4cacbc2608]nieuwste[/b:4cacbc2608] versie van WMP op mijn systeem moet zetten. Die staat er kennelijk nog niet op mijn systeem ondanks de updates :roll: OK, dus ik zoek ff WMP op mijn pc om die dan maar handmatig te laten updaten. Maar........ ik kan helemaal geen WMP vinden in mijn W7 systeem :o OK, dan bezoek ik maar 'ns de MS-website om die WMP alsnog op mijn pc te zetten. En kom aldaar tot mijn verbazing totaal geen "WMP for W7" tegen :roll: Nou weet ik het ook niet meer, dit vind ik wel erg merkwaardig :x
Link naar reactie
Ben je hier geweest, [url]http://support.creative.com/kb/showarticle.aspx?sid=61105[/url] Leesvoer: [url]http://forums.mycreativefansite.com/zen-v-plus/mtp-usb-device-not-recognized-under-windows-7-ultimate/[/url] [url]http://www.sevenforums.com/hardware-devices/37377-creative-zen-micro-photo-mp3-player.html[/url]
Link naar reactie
Na wat 5'en en 6'en heb ik een paar maanden geleden op een nieuw Win7 systeem wel die SoundBlaster Audigy (nog niet eens zo'n oude) aan de praat gekregen. Wat drivers zit het wel goed, maar de Creative SB (op de CD) software (zoals Equalizer, Surround Mixer, etc.) werkten niet samen met Win7. :cry: Ik wacht nog maar even op voor Win7 geschikte Creative software. :?
Link naar reactie
Pceetje: nee daar ben ik niet eerder geweest. Met mijn zeer beperkte kennis van de Engelse Taal wordt ik daar ook niet wijzer van. Heb de ZEN (zònder toevoegingen) en die heb ik nu pas twee jaar... Overigens: ik kan wel probleemloos MP3's en foto's erop zetten :lol: Maar geen videootjes omdat daarvoor een conversietool vereist is en daar wringt dus de schoen :evil:
Link naar reactie
Met deze kan je video's converteren voor de Zen, [url]http://www.xmedia-recode.de/download.html[/url] In profile zijn settings voorzien voor de zen. Hopelijk werkt deze voor jou. Overigens wordt de Zen volgens creative al native ondersteunt in Windows 7 je hoeft alleen de toepassingen te downloaden en te installeren. En is je Windows 7 32 bit of 64.
Link naar reactie
De eerste link is feitelijk een gewone videoconversietool :) Helaas krijg ik daarmee geen (voor mijn ZEN althans) leesbare files... De tweede link eist bij installatie keihard de WMP :x Trouwens, ik begrijp iets niet: WMP zit toch altijd ingebakken in Windows? Toch kan ik 'm niet gevonden krijgen bij mij :roll: Heb de 64-bits W7-versie, maar IE8 is echter 32-bits :o
Link naar reactie
[quote:b7b8abe777="Charles-98"]De eerste link is feitelijk een gewone videoconversietool :) Helaas krijg ik daarmee geen (voor mijn ZEN althans) leesbare files... De tweede link eist bij installatie keihard de WMP :x Trouwens, ik begrijp iets niet: WMP zit toch altijd ingebakken in Windows? Toch kan ik 'm niet gevonden krijgen bij mij :roll: Heb de 64-bits W7-versie, maar IE8 is echter 32-bits :o[/quote:b7b8abe777] Kan je checken in Configuratiescherm>Programmas>Onderdelen>Windows onderdelen in en uit schakelen> Mediaonderdelen daar WMP aanvinken als dit niet zo is.
Link naar reactie
:D probleem opgelost :D Het merkwaardige is dat mijn ZEN wèl wordt herkent door W7. Immers ik kan gewoon foto's (in jpg) en muziek (in MP3) overzetten naar deze mediaspelertje :lol: Wat heb ik nu gedaan waardoor het alsnog gelukt is om ook videootjes op mijn ZEN te krijgen? Met een videoconverter de videootjes laten omzetten naar het standaard windows formaat wmv (met opgave van de juiste res voor de ZEN =320*240) en daarna die betreffende videootjes overgezet naar dit mediaspelertje, in de juiste map daar uiteraard, en voilá dit werkt :P Moet wel zeggen dat dit meer werk is dan die tool van Creative, die overigens onder XP probleemloos werkte...
Link naar reactie
[quote:7bbbc82abc="Pceetje"]En heb je WMP al gevonden op je Win 7 systeem.[/quote:7bbbc82abc]Zoals ik reeds eerder heb gemeld, Windows Media Player ontbreekt :( Na het nodige zoekwerk blijken er inderdaad W7-versies te zijn zonder WMP :roll: Er staat echter niet bij hoe je die kan herkennen, maar het zou gaan om zgn N of KN versies :x Echter, Microsoft levert geen losse WMP-versies voor W7 en daarom zijn die ook niet te vinden op de website :cry: :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...