Ga naar inhoud

vista verwijderen, xp installeren


Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen, Ik heb sinds anderhalf jaar een Acer Aspire m5100 met Windows Vista. De pc loopt vaak vast en daarom wil ik Vista eraf halen en Windows XP erop zetten. Als ik de xp installatie cd erin stop en de computer opnieuw opstart, dan kom ik in het menu om xp te installeren. Na een tijdje kom ik in het menu om een cd van Windows NT 3.51, Windows 95, 98, 98 SE, Millennium, of 2000 in te stoppen. Alleen zulke cd's heb ik niet en heb het ook nog nooit eerder gebruikt op dit pc. Weet iemand misschien wat ik nu zou kunnen doen? Met vriendelijke groet, Mushu
Link naar reactie
Wat jij wil is lastig denk ik, met een cd van een upgrade versie moet je altijd eerst het systeem erop zetten wat er toen opstond met vaak alle problemen van dien! Wat je denk ik beter kan doen is Vista opnieuw te installeren, vaak gooit een fabrikant er veel onnodige Crapware bij die het vertragen, eigen ervaring! Zou je nu Vista er schoon opzetten dan draaien er minder services mee en minder programma's wat je snelheid en stabiliteit verhoogt! Geloof mij, Vista is echt niet zo slecht als wordt beweerd, een schone installatie met de nodige updates is aan te bevelen!
Link naar reactie
Die programma's die vanaf het begin erop zaten, had ik al verwijderd. Ik heb ook geen installatie cd voor windows vista gekregen toen dit pc werd gehaald. Ik heb al geformatteerd en windows vista weggehaald en windows xp erop geinstalleerd. Bij het installatie menu waar je een cd met een oude versie van windows moest instoppen, was alleen om te controleren of je de upgrade cd van windows xp mocht gebruiken. Ik had nog een cdrom met windows 98 liggen. Verder werd er niet met de oude cd gebruikt. Daarna kwam ik in een menu om partities te formatteren. Daar kun je die c: formatteren en vista verwijderen en windows xp installeren. Alleen in het begin was het lastig om internet te gebruiken maar was nog gelukt door drivers te installeren. Ik ben nog geen problemen tegengekomen maar weet niet of het bij andere pc's ook zo zal zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...